Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

För ett tag sen så köpte jag en väldigt billig sladd, midi till spelporten, denna funkade inte särskilt bra, jag får kontakt men när jag ska spela in hänger sig toner och informationen kommer över fel. till keyboarden verkar den dock fungera så jag kan spela upp låtar på min keyboard.

nu undrar jag om det kommer att funka bättre om jag skaffar ett usbmidiinterface? och vad är det för skillnad på ett billigt och ett dyrt interface?

min utrustning är en gammal dator med Soundblaster live ljudkort, och en casio wk-3700 keyboard.

Mvh Carl

Annons
Postat

Jo, det funkar nog bättre med ett USB->MIDI-interface.

Jag hade iofs inga problem med MIDI till mitt gamla Live-ljudkort, men jag har hört andra som haft det.

När det gäller skillnaden mellan olika USB-interface så kan det ju vara så att de mer kända fabrikaten är stabilare och säkrare... Men om det är ett enkelt 1in/1ut-interface du funderar på så är det nog tveksamt om skillnaden är så stor mellan ett som kostar 200kr och ett som kostar 300kr.

Postat
Jo, det funkar nog bättre med ett USB->MIDI-interface.

Jag hade iofs inga problem med MIDI till mitt gamla Live-ljudkort, men jag har hört andra som haft det.

När det gäller skillnaden mellan olika USB-interface så kan det ju vara så att de mer kända fabrikaten är stabilare och säkrare... Men om det är ett enkelt 1in/1ut-interface du funderar på så är det nog tveksamt om skillnaden är så stor mellan ett som kostar 200kr och ett som kostar 300kr.

okej, tackar, ska testa med ett sådant,

//CARL

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.