Jump to content
Annons

soundblaster augility 2 vs audiophile 2496

Recommended Posts

janke (oregistrerad)
Postat

Känns som jag gjorde ett nedåtköp hade ett creative augility 2 med väldigt bra inspelningsmöjligheter hörlursutgång och bra ljud funkade alltid utan knussel.Bytte till m audio 2496 men ingen hörlursutgång går inte att spela in direkt det man hör l eller att spela in från synten var kanon spela in ett riff på synten o sen lägga det som en ljudfil i sonar 4 som en mp3 fil.eller att kunna spela in musik från nätet direkt och spara till mp3 filer eller wav.Tycker inte ljudskillnaden är märkbar ..Men man skall kolla upp innan man köper nytt..

Annons
Postat
  janke sa:
Känns som jag gjorde ett nedåtköp hade ett creative augility 2 med väldigt bra inspelningsmöjligheter hörlursutgång och bra ljud funkade alltid utan knussel.Bytte till m audio 2496 men ingen hörlursutgång går inte att spela in direkt det man hör l eller att spela in från synten var kanon spela in ett riff på synten o sen lägga det som en ljudfil i sonar 4 som en mp3 fil.eller att kunna spela in musik från nätet direkt och spara till mp3 filer eller wav.Tycker inte ljudskillnaden är märkbar ..Men man skall kolla upp innan man köper nytt..

Om du märker ljudskillnad eller inte beror mycket på vilken lyssning du har. Sitter du på ett par vanliga HiFi-högtalare hör du förmodligen inte alla frekvenser ordentligt och då blir det svårt att avgöra. Med ett par lite finare studiomonitorer brukar det vara lättare att skilja på ljudkvalité. Nu är ju Soundblasterkorten (åtminstone inte efter Live!-serien) i och för sig inte alls dåliga. AD-omvandlaren är inte så tokig men jag tycker de brusar lite. Fast jag tror att du har en del prestanda och latency att vinna på M-Audiokortet. Jag har förstås inte samma M-Audiokort som du, utan ett MobilePre, men jag tycker att jag hör ljudskillnad jämfört med Soundblaster. Det KAN ju visserligen bara vara nån psykologisk grej... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.