Jump to content
Annons

"Spray until only gas escapes" (CD LABELS)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

I samband med min CD-produktion så ville jag vara lite klatschig och spraya på de inkjetutskrivna cd-labelserna med en spray som gör labelserna fukttåliga. Jag höll på 30 cm avstånd och sprayade ett tag (jag vet inte hur länge man skulle...), men fy 17 vad det stank!! Men, efter att man sprayat klart så står det på flaskan att man ska: Håll den sedan uppochned och "spray until only gas escapes".

VAD betyder det? "Spray until only gas escapes" ... 😳

Vad skulle lämna flaskan förutom gas, menar de? Och hur länge? Håller man inne den där knappen så sprayar den ju tills flaskan är slut...

:musik

🙂

Annons
Postat

Det du sprayar ut är ju inte bara gas, det du använder den som är ju nån form av klister-aerosol (alltså små små droppar)...

Om du håller flaskan uppåner brukar det bara ta nån sekund innan man ser att själva kladdet slutar... Man ska göra så för att munstycket på sprayburken inte ska klistras igen.

musik (oregistrerad)
Postat
  android sa:
Det du sprayar ut är ju inte bara gas, det du använder den som är ju nån form av klister-aerosol (alltså små små droppar)...

Om du håller flaskan uppåner brukar det bara ta nån sekund innan man ser att själva kladdet slutar... Man ska göra så för att munstycket på sprayburken inte ska klistras igen.

Ok, tack för det informativa svaret! Men... jag ser definitivt ingen som helst skillnad på gasmolnet om jag sprayar nedåt eller uppåt!!!

Hoppas det finns en skillnad, men ingen jag kan märka iaf. Sprayar hädanefter max 5 sekunder och gör väl nåt liknande åt andra hållet...

🙂

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.