Limpo Postat 26 maj 2007 Postat 26 maj 2007 Hej... Sitter nu med Logic Pro som jag tycker Àr helt underbart pÄ mÄnga sÀtt... men inte alla... Det jag gillar Àr enkelheten att skriva musik i Logic och mixningen funkar nÀstan helt perfekt i Logic Pro. Men nÀr man jobbar mot film sÄ mÄste jag sÀga att Logic suger ganska hÄrt och dÄ Äter igen börjat fundera pÄ att utöka med Pro Tools. Hemma har jag ett m-audio ljudkort och funderar pÄ om m-powered har stöd för film. Jag har hört att det inte har det men vet inte sÀkert. För PT LE har vÀl det? Vad Àr det mer för skillnader mellan de tvÄ varianterna???
Anders F Postat 26 maj 2007 Postat 26 maj 2007 Hej... Sitter nu med Logic Pro som jag tycker Àr helt underbart pÄ mÄnga sÀtt... men inte alla... Det jag gillar Àr enkelheten att skriva musik i Logic och mixningen funkar nÀstan helt perfekt i Logic Pro. Men nÀr man jobbar mot film sÄ mÄste jag sÀga att Logic suger ganska hÄrt och dÄ Äter igen börjat fundera pÄ att utöka med Pro Tools. Hemma har jag ett m-audio ljudkort och funderar pÄ om m-powered har stöd för film. Jag har hört att det inte har det men vet inte sÀkert. För PT LE har vÀl det? Vad Àr det mer för skillnader mellan de tvÄ varianterna??? Jag vet inte om m-powered har stöd för film. Jag har sjÀlv LE och det har stöd för mp4 filmer. Inte dvdfilmer dÄ mÄste du skaffa pro tools HD
aolsson Postat 28 maj 2007 Postat 28 maj 2007 Sitter man och ljud eller musiklÀgger i LE brukar man oftast Àven ha tillÀgget DV Toolkit II. Det Àr den stora skillnaden, och DVT II fungerar per idag tyvÀrr inte till M-Powered baserade system.. Hej... Sitter nu med Logic Pro som jag tycker Àr helt underbart pÄ mÄnga sÀtt... men inte alla... Det jag gillar Àr enkelheten att skriva musik i Logic och mixningen funkar nÀstan helt perfekt i Logic Pro. Men nÀr man jobbar mot film sÄ mÄste jag sÀga att Logic suger ganska hÄrt och dÄ Äter igen börjat fundera pÄ att utöka med Pro Tools. Hemma har jag ett m-audio ljudkort och funderar pÄ om m-powered har stöd för film. Jag har hört att det inte har det men vet inte sÀkert. För PT LE har vÀl det? Vad Àr det mer för skillnader mellan de tvÄ varianterna???
Limpo Postat 5 juni 2007 TrÄdstartare Postat 5 juni 2007 Tack för svaren:) Efter att ha suttit och jobbat i Pro Tools med film sÄ gillar jag det mkt bÀttre, PT Àr stabilare Àn logic. NÀr jag satt med lgoci tappade det synk hela tiden. UpptrÀdde vÀldigt förvirrat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.