Jump to content
Annons

Köp av bärbar


sliverr

Recommended Posts

Hejsan alla glada!

Nu är jag påväg att inhandla en bärbar dator eftersom att jag är studerande och bor inte på min hemort så behöver jag en bärbar dator, kruxet är att jag även vill att den ska uppfylla de krav som ställs från Cubase och reason för att fungera som en musikdator.

Jag har tänkt på Vaio från Sony

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1199994

Är det någon som har erfarenhet av den? eller av VAIO över huvud taget för musik producering?

MVH

Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan alla glada!

Nu är jag påväg att inhandla en bärbar dator eftersom att jag är studerande och bor inte på min hemort så behöver jag en bärbar dator, kruxet är att jag även vill att den ska uppfylla de krav som ställs från Cubase och reason för att fungera som en musikdator.

Jag har tänkt på Vaio från Sony

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1199994

Är det någon som har erfarenhet av den? eller av VAIO över huvud taget för musik producering?

MVH

Alex

Har en polare som kör en VAIO med Pro Tools, och det har gått smärtfritt bortsett från att den låter mycket. Själv köra jag iBook G4 (Mac) med Pro Tools och det fungerar utmärkt då man kan ha en extern firewire-hd till USB-ljudkortet. Upplever själv att bärbara datorer har sin främsta begränsning i just hastigheten på hårddisken, så jag skulle rekommendera mac.. sa jag att den är tystare än en mus? 😕 En sådan kan du köpa rätt billigt begagnad nu.. har faktiskt en i princip oanvänd iBook G4 17" på mitt jobb (köptes till en tidigare anställd, men ingen använder Mac annars). Saknar originalskiva till OS X, men kan å andra sidan köpas i nyskick för 6000 spänn.. notera: inte en intel-mac.. ska funka fint med Cubase också.. Om någon annan här är intresserad så är det bara att höra av sig..

Oh, datorn är cirka ett år gammal.. runt 1,4 Ghz och kan byggas ut till 1,5 Gig RAM..

Hoppas du fick ut nått vettigt av detta 😊

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret!

Problemet är att jag har bara Cubase för Windows och ej för mac, jag vet inte hur bra det går att boota windows på dom nya intel mac'arna samt ifall det blir några problem med drivrutinter osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...