Jump to content
Annons

Focusrite Black Saffire LE


Fred

Recommended Posts

Hej!

Jag är på jakt efter ett nytt ljudkort (gärna firewire eller usb). Focusrite Black Saffire LE firewire skall tydligen vara väldigt bra och man får väldigt mycket för pengarna.

Jag har även kollat in Audio Control ifrån Native Instruments USB-connection. Jag har ett gammalt ljudkort som har hängt med alldeles för länge som en PCI-plats. Det har fungerat bra, men det jag saknar på mitt nuvarande externa ljudkort är separat volym för monitor, 48 volts phantom-matning och en gitarr-/basingång (Hi-gain). Annars är mitt nuvarande ljudkort helt suveränt.

Någon som har ett tips på andra ljudkort i prisklassen 3-4.000 kronor. Finns det någon test av Focusrite Black Saffire LE i någon tidning?

M.v.h.

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Annons

Tjenare, jag gissar på att du sitter med ett gammalt m-audio 2496 :rolleyes: Det gjorde jag iaf innan jag köpte ett Focusrite LE. Mickpreamparna är kanske inte dödsbra om man jämför med de som sitter i mitt focusrite twintrak (går digitalt in i ljudkortet), men än så länge känns det som ett väldigt prisvärt ljudkort (köpte ett visningsex för 2500:-). Det går att ställa in mycket i den medföljande programvaran, tex monitor-och hörlursutvolymen för varje kanal. Köp det! helt ok om man tycker at man behöver några kanaler in i datorn. 4 analoga plus 2 digitala kommer man rätt långt på.

Hej!

Jag är på jakt efter ett nytt ljudkort (gärna firewire eller usb). Focusrite Black Saffire LE firewire skall tydligen vara väldigt bra och man får väldigt mycket för pengarna.

Jag har även kollat in Audio Control ifrån Native Instruments USB-connection. Jag har ett gammalt ljudkort som har hängt med alldeles för länge som en PCI-plats. Det har fungerat bra, men det jag saknar på mitt nuvarande externa ljudkort är separat volym för monitor, 48 volts phantom-matning och en gitarr-/basingång (Hi-gain). Annars är mitt nuvarande ljudkort helt suveränt.

Någon som har ett tips på andra ljudkort i prisklassen 3-4.000 kronor. Finns det någon test av Focusrite Black Saffire LE i någon tidning?

M.v.h.

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...