Jump to content
Annons

Kenta K

Recommended Posts

Annons

hmm..

Om du vill ha en gate som påverkar mer än en kanal, så är enklaste sättet att skapa ett gruppspår, och sedan skicka alla spår du vill gejta till gruppspåret, och sedan lägga in gejten på gruppspåret.

Hoppas du blir något visare av mitt svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju skapa ett gae på olika sätt. Jag skapar gate genom att klona två ljud, lägga de efter varandra och ändra in sgnalen på den som ligger efter och lägga på lite verb. eller så kan du ju skapa gaten genom lite skruvad delay.

Vad har en gate med klonat ljud och reverb att göra? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju skapa ett gae på olika sätt. Jag skapar gate genom att klona två ljud, lägga de efter varandra och ändra in sgnalen på den som ligger efter och lägga på lite verb. eller så kan du ju skapa gaten genom lite skruvad delay.

Vad har en gate med klonat ljud och reverb att göra? 😏

Om jag inte har fel, kallas termolo effekten på vaungarden även för "Gate". Kan bero på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt nexus. Kom gärna med en bra "termolo" plugg också om du vill 😛

Jag brukar bygga ihop en termolo effekt av vaungarden och pluggen "Sidekick" från twisted lemon.

Sätter vaungarden som A, och tex en vocal som B.

Sedan akriverar jag gaten på vaungarden och spelar ett "C" på den samtidigt som jag spelar upp röst filen. Nu har jag en alldeles utmärkt termolo effekt som är otroligt flexibel!

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...