Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har gjort låtar ett tag nu (trance och Hard trance). Nu tycker jag när jag lyssnar på låtarna som jag gjort att dom inte låter bra. Jag skulle behöva lite hjälp med mastering i mina låtar, eftersom jag tror att det är det som saknas.

Hoppas på experttips om hur man ska förbättra sin mastering.

//Simon :rolleyes:

Annons
Postat
Hej

Jag har gjort låtar ett tag nu (trance och Hard trance). Nu tycker jag när jag lyssnar på låtarna som jag gjort att dom inte låter bra. Jag skulle behöva lite hjälp med mastering i mina låtar, eftersom jag tror att det är det som saknas.

Hoppas på experttips om hur man ska förbättra sin mastering.

//Simon :rolleyes:

enligt den gamla devisen "det går inte att polera en bajskorv" så råder jag dig till att jobba mer med dina mixar, än att hoppas på att masteringen ska få musiken att låta bra.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Du kan snabbtesta hur din master kommer att låta genom att skruva på en kvart på volymknappen. Låter det inte bra, skall du fortsätta mixandet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.