Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HJÄLP!!! 😳

Jag köpte nyligen en Motif ES Rack. Allt funkar fint förutom arpeggion.. Så fort jag slår på den så försvinner allt ljud!

Jag har kopplat ett midicontrollkeyboardmidi inFireface 800 och sedan ut genom thru på ett Triton Rack och sedan in på midi inMotif ES Rack. Som sagt, det funkar fint förutom närarpeggion är påslagen...

Jag har testat att koppla om så midisignalen går direkt in till motifen från ljudkortet (alltså inte genom tritonen) utan reslutat 🙂 Jag har också försökt med att koppla keyboardet direkt till motifen och sen in i firefacet utan

resultat..

Till sist så försökte jag med att koppla ur allt och köra midi ut från ljudkortet till midi in motifen, sedan ut från motifen tillbaks in till ljudkortet.. funka inte heller. 🙁🙁

Alla försök jag har gjort har jag testat med både midiclock på och midiclock av i Logic... Får det inte att fungera!! Är ingen midiexpert så jag vore grymt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

Annons
Postat

Hej jag tänkte på följande saker,

vilket läge jobbar du i? multi, perf, voice?

Se till att den är påslagen för just den "parten" du spelar,

kolla så midi är inställd på intern om du inte vill synka med en sequencer.

mm vet inte riktigt vad kan det vara mer testa dom 2 först. Annars så hittar du säkert lösningen på www.motifator.com

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.