Jump to content
Annons

Turn it Up


Dariuz (oregistrerad)

Recommended Posts

Dariuz (oregistrerad)

* LÅTNAMN: Follow the Lights

* ARTIST/GRUPP: Dariuz

* GENRE: House

* LÅTLÄNGD: 5:19

* KOMPOSITÖR: David Eriksson

* ARRANGEMANG: David Eriksson

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.87 MB

* STATUS: Färdig demo

Edit: Hittade ett gammalt adlib på min hårddisk som jag la ovanpå musiken. Hoppas att det funkar och gör låten lite intressantare.

Har suttit och jobbat på ett nytt projekt de senaste 1 1/2 veckorna. På senaste tiden har jag visserligen börjat gå mot att göra alltmer kommersiella grejer, men detta spår är på sätt och vis ett steg mot en mer klubbinriktad musik och ett mer elektroniskt sound. Bygger på en grundidé som jag haft ett tag, som jag kände att jag kunde förverkliga på ett bra sätt i och med inköpet av min nya synth. Otroligt inspirerande att sitta och leka med ett sådant monster! Har tänkt att med tiden toplina projektet med lite sång för att ge den edge som jag tycker behövs.

Vad tycker ni om detta? Funkar det? Finns det något som kan förbättras? Är ljudbilden för rörig? Alla idéer och synpunkter uppskattas.

/Dariuz

Dariuz___Turn_it_Up.mp3

Redigerat av Dariuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Dariuz (oregistrerad)

Hittade ett gammalt adlib på min hårddisk, som jag testade att lägga på musiken. Hoppas att det funkar och gör låten intressantare med lite sång på.

Redigerat av Dariuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Diaks (oregistrerad)

Jo det var kanske lite väl mycket sidechain, men låten i övrigt lät väl bra fast jag e väl inte helt förtjust i den samplade brudrösten, fast det e ju en smaksak , btw vad är det för ny synth du har köpt?

Mvh .....

Redigerat av Diaks
Link to comment
Dela på andra sajter

Dariuz (oregistrerad)

Emulator: Ska se om jag kan hitta något sätt att göra mixen mindre götig, men ändå behålla drivet. Trumrytmen i introt är från en sample-CD, men trummorna inne i själva låten har programmerats av mig från grunden.

Diaks: Gillar mycket sidechain, är väl lite en smaksak, men jag får väl se över sd:n lite. Det är förresten en man som sjunger i falsett och ingen brud 😄. Synthen är en Virus TI, som jag hittills är mycket nöjd med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...