Jump to content
Annons

Guitarport i sonar

Benny Bong (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Efter att utan problem spelat in guitarporten genom sonar 2 xl under ganska lång tid fick jag konstiga problem efter att jag installerat fm7 synten, guitarporten verkar fungera felfritt hela vägen fram till att jag trycker på rec knappen, i inspelningsfältet blir det bara ett grönt fält. Jag har nu avinstallerat fm7 synten, av och ominstallerat guitarporten men har fortfarande samma problem. Är det någon som har haft liknande problem, som har något bra tips vad jag ska göra. 🙂

MVH Benny Bong

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Som nåt slags digitalt OVERLOAD, grönt, liksom strange,,,, allting fungerar typ,, ljudmässigt, men när inspelningen avslutas har det inte blivit någonting. Jag undrar om det kan ha att göra med IRQ portarna ELLER. Skicka massor av svar är desperat har guldmusik i huvud och fingrar men inte som wavespår i Sonaren som jag behöver 🙂

Postat

Hmm,

"Grönt Overload". Menar du att HELA peak-metern är grön och röd + att "overload" lampan börjar lysa? Så beter sig Sonar för mig när jag valt digital IN utan att ha någon vettig sådan signal.

Funkar själva Guitarport-applikationen korrekt? Kan du spela via PC:n?

Jag har ingen Guitarport, men vad jag förstår så "emuleras" ett ljudkort via USB-porten, och då finns kanske risken att andra USB-enheter kan störa. Kopplat in någon ny sådan på sistone?

Jag har svårt att tro att det är FM7:an som ställt till med problemet.

//Mvh Magnus

• 2 veckor senare...
Postat

😉 Benny Happy AGAIN.

Allt funkade som det skulle med programet, det enda var att när rec knappen trycktes in vart det ingen inspelning utan ett grönt fält istället för audiospår.

MEN DET ÄR ÖVER NU.Men ja fick nästan HJÄRNBLÖDNING först.

Vet dock fortfarande inte vad det var som hände, får väl hänföras till allmän DATALOGIK, ni vet,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok ,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok...............

SEN av VETE GUDARNA vilken anledning så valde Guitarport att funka på sitt underbara sätt 😱

Jag avinstallerade inte några andra program, gjorde inte heller några änringar i övrigt..så ja vad säger man..........BILL GATES LOGIC.

Tack för hjälpen iallafall.

Apprå på latency problemen ???????? vet inte vad ni talar om, ja har i och för sig 2ghz proc med Laylakort kopplat genom Behringer Mx 8000 mixer och kör ut hörlurs utgången på en liten 30 w övningsstärkare, sen väljer jag att spela in på left guitarport i sonar, med y kabel skickar jag även utgången till två kanaler på mixern vänster o höger separerar dom (pan-pototar) i och med det har jag felfritt stereo ljud utan latency både med och utan hörlurar.

Guitarportens simulering av Roland Jazz Chorus förstärkaren är grymt bra, även Black Tweed funkar,.,., men vet inte riktigt vad jag ska göra med alla DIST stärkarna det finns tusen o en ju.,,.,.av lathet har jag bara använt Randy Rhoads preseten med lite olika delays.

Är själv mest intresserad av rena snygga ljud,,,, och det är det i ärlighetens namn i så många av,,,

E de nån som provat Korg ampworks, eller nån av dom andra nya varianterna. och har tips om bra RENA simuleringar......... SKRIV O BERÄTTA.

Benny Bong

• 4 år senare...
Postat
😄 Benny Happy AGAIN.

Allt funkade som det skulle med programet, det enda var att när rec knappen trycktes in vart det ingen inspelning utan ett grönt fält istället för audiospår.

MEN DET ÄR ÖVER NU.Men ja fick nästan HJÄRNBLÖDNING först.

Vet dock fortfarande inte vad det var som hände, får väl hänföras till allmän DATALOGIK, ni vet,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok ,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok...............

SEN av VETE GUDARNA vilken anledning så valde Guitarport att funka på sitt underbara sätt 😑

Jag avinstallerade inte några andra program, gjorde inte heller några änringar i övrigt..så ja vad säger man..........BILL GATES LOGIC.

Tack för hjälpen iallafall.

Apprå på latency problemen ???????? vet inte vad ni talar om, ja har i och för sig 2ghz proc med Laylakort kopplat genom Behringer Mx 8000 mixer och kör ut hörlurs utgången på en liten 30 w övningsstärkare, sen väljer jag att spela in på left guitarport i sonar, med y kabel skickar jag även utgången till två kanaler på mixern vänster o höger separerar dom (pan-pototar) i och med det har jag felfritt stereo ljud utan latency både med och utan hörlurar.

Guitarportens simulering av Roland Jazz Chorus förstärkaren är grymt bra, även Black Tweed funkar,.,., men vet inte riktigt vad jag ska göra med alla DIST stärkarna det finns tusen o en ju.,,.,.av lathet har jag bara använt Randy Rhoads preseten med lite olika delays.

Är själv mest intresserad av rena snygga ljud,,,, och det är det i ärlighetens namn i så många av,,,

E de nån som provat Korg ampworks, eller nån av dom andra nya varianterna. och har tips om bra RENA simuleringar......... SKRIV O BERÄTTA.

Benny Bong

Har du inte gått ut genom guitar porten å laddat ljud. Där finns hur mycket som helst. Även rena ljud utan dist

som du efterlyser.

Eller skapa helt enkelt egna och få ljudet exakt som du vill ha det...mycket pill men det kan nog löns sig

i slutändan.

Själv är jag supernöjd med Guitar port.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.