Jump to content
Annons

Varför micka?


stoffie

Recommended Posts

tja, nybörjare på detta och undrar varför måste man micka upp instrumentförstärkare. Jag har en ganska billig laneyförstärkare och en B1mikrofon. e det i nuläget värt att micka upp gitarren eller ska jag bara fortsätta som jag gör nu och lina in genom en korg pandora px4 genom mixer och till ljudkortet. Va jag ha fattat är dynamiska mickar som sm57 bra till förstärkare. Måste man ha förstärkare till ett keyboard?, det måste väl gå bra att lina in va.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
tja, nybörjare på detta och undrar varför måste man micka upp instrumentförstärkare. Jag har en ganska billig laneyförstärkare och en B1mikrofon. e det i nuläget värt att micka upp gitarren eller ska jag bara fortsätta som jag gör nu och lina in genom en korg pandora px4 genom mixer och till ljudkortet. Va jag ha fattat är dynamiska mickar som sm57 bra till förstärkare. Måste man ha förstärkare till ett keyboard?, det måste väl gå bra att lina in va.

Var och en blir salig på sin tro sa min mor.

Tycker du att du får bättre resultat med din pandora än att micka upp din stärkare så fortsätt med det. Själv gillar jag både och. Mickat och lajnat på gura.

Keyboard lajnar du.

Om du inte råkar äga:

1. En Rhodes, då går det bra att köra via stärkare också.

2. En hammond med Leslie, mickas.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...