Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag Àr inte sÀker men jag tror det kan ha med min latency att göra.

Allt fungerar utmÀrkt, förutom att varje gÄng jag trycker play sÄ tar det ett tag för den att börja spela. NÀr den vÀl har börjat spela, sÄ rör den sig ett tag utan att spela nÄgot ljud. Sedan kommer ljudet. Detta gÀller Àven nÀr jag trycker pÄ tangenterna i klaviaturen, dÄ det Àr en sekunds delay innan ljudet lÄter.

Dock funkar det utan delay nÀr den vÀl har satt igÄng att spela.

I Reason funkar allt detta utan problem, tills man drar en rewire till Cubase, dÄ blir det samma fel dÀr.

GÄr det att ÄtgÀrda eller Àr det bara att jag har en för lÄngsam dator (den Àr rÀtt Älderstigen)?

Mitt ljudkort Àr Soundblaster Audigy, jag har 1.7 ghz och 512 mb RAM.

Annons
Postat

Du har i sĂ„ fall inte valt nĂ„gon ASIO-driver i ljudinstĂ€llningarna i Cubase. Audigy finns det ASIO-drivers till, sĂ„ ska alltsĂ„ inte fundera pĂ„ andra som ASIO4ALL och KX Project - som andra sĂ€kert kommer att tips om... 😄

Postat (redigerat)

Jag mÄste sÀga att jag inte riktigt hÀngde med pÄ vad du sa, men jag Àndrade Master ASIO Driver i Cubase, och det funkar bÀttre. Kanske var pga att jag sÀnkte buffern lite. FÄr testa mig fram lite mer. Tack för hjÀlpen! Men jag Àr tacksam för flera svar.

Äh... förresten, det funkar skit fortfarande. Testar att tanka lite ASIO drivers Ă€ndĂ„, och kollar lite, jag hade lite olika alternativ dĂ€r, men alla Ă€r sega. Kommer inte ner i latency under 20 ens.

Redigerat av gustafa
Postat (redigerat)

Prova att Àndra Sampling Rate

48000 till 44100 🙂

Om Du nu hade 48 000 frÄn början vill sÀga.......

Och sen det gamla vanliga đŸ„°

Uppdatera pÄ Creatives hemsida Ditt ljudkort

Redigerat av fogden2000

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.