Jump to content
Annons

Alldeles för sent


Recommended Posts

Här kommer en av låtarna som ska vara del i mina sökningar till olika musikhögskolor. Har spelat in gitarr också, men har inte möjlighet att bouncca en ny fil nu, så det får bli utan.

Kommer dock en uppdaterad nästa vecka med gitarr och i bättre kvalité (256 är inget att hänga i granen).

Men lite feedback kan ju ändå vara trevligt, så kör på. Gärna om mixningen, för jag har ändå inte tid att spela in så himla mycket nytt.

Hade fint!

/Victor

LÅTLÄNK: http://allthewayfrom.se/sokning/afs.mp3

LÅTNAMN: Alldeles för sent

ARTIST: Victors vänner (eller nåt)

GENRE: Musik

LÅTLÄNGD: 3:36

KOMPOSITÖR: Victor Lisinski

PRODUCENT: Victor Lisinski

MEDVERKANDE: Malin Weisby-Kratz - röst

Johan Malmberg - trummor

Villlhelm Bromander - kontrabas

Victor Lisinski - allt programerat

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 (256 kbit/s)

STORLEK: 5 megabyte

STATUS: Färdig men omixad

Redigerat av krumilur
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad är det för konstigt instrument du har till vänster i mixen? Midisaxofon?

Tycker sången ska upp nåt litet hack. Jag hör knappt texten.

Sen antar jag att gitarren kommer hamna åt höger, för det är lite obalanserat nu.

Slutet var coolt. resten blev ganska långtråkigt efter ett tag 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för konstigt instrument du har till vänster i mixen? Midisaxofon?

Tycker sången ska upp nåt litet hack. Jag hör knappt texten.

Sen antar jag att gitarren kommer hamna åt höger, för det är lite obalanserat nu.

Slutet var coolt. resten blev ganska långtråkigt efter ett tag 😆

Ja, det är midisaxofon. Fast tanken är att det ska hamna så långt ifrån saxofon som som ett eget instrument, inte som saxofon så det var bra att du inte riktigt hörde vad det var 😉

Jag håller faktiskt inte alls med dig om att det blir långtråkigt. Är själv väldigt förtjust i melodin och texten och har inte tröttnat på den trots att jag skrev den för nästan ett år sedan 😄

Men smaken är ju som baken, och det är alltid bra med olika inputs.

Kan dock förstå att du tyckte det blev segt om inte texten kom fram, eftersom den är väldigt central.

Bra tips att lyfta fram sången!

Sen kommer gitarren in som ytterligare "bygg-faktor", så det kanske också hjälper till.

Har inte tänkt på obalansen, tack för den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska du söka och på vilket instrument? Ska du söka afromusiker säger detta inte mycket om du hur du spelar (eller ens vilket instrument du spelar...). Söker du nåt musikproduktionsrelaterat eller komposition är det en annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska du söka och på vilket instrument? Ska du söka afromusiker säger detta inte mycket om du hur du spelar (eller ens vilket instrument du spelar...). Söker du nåt musikproduktionsrelaterat eller komposition är det en annan femma.

Söker komposition och din linje (för visst går du musik-media?). Nä, musiker orkar jag inte söka. Inte min linje riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, låter lite svårt bara för sakens skull. Lite som att "titta vad svår musik jag kan göra", men det kanske är meningen då det är ett arbetsprov?

När det gäller mixen så är den väl okej, även om jag personligen tycker att basen är lite väl undanskuffad. Tycker även att det knastrar till ibland i låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, låter lite svårt bara för sakens skull. Lite som att "titta vad svår musik jag kan göra", men det kanske är meningen då det är ett arbetsprov?

När det gäller mixen så är den väl okej, även om jag personligen tycker att basen är lite väl undanskuffad. Tycker även att det knastrar till ibland i låten?

Ok, nja det är ju inte meningen. Jag har gjort den som en låt och sen bestämt att ha det som arbetsprov. Däremot är det meningen att melodin ska spegla texten som är jäkligt brokig eller hur man ska säga. Vet inte om nån utom jag fattar budskapet, blir lätt så när man snöar in i egna filosofiska tankegångar alldeles för sent på natten 😎

Vad gäller basen så är jag väl inte helt nöjd med soundet överhuvudtaget. Har tänkt spela in en ny version och har därför inte lagt så mycket energi på den. Men jag ska tänka på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste på den linjens intagning är inte låtarna.

Jag sökte in för 2 år sen och jag bangade på att jag inte läser noter. Resterande prov va ju inte direkt svåra. hade jag bara kunnat teorin på avista-provet hade jag nog gårr där nu. Frågan är om jag hade velat det nu med tanke på min nuvarande livssituation.

EDIT: jag pratar då om Musik och media på KMH

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...