Gäst Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Hej! Jag har ett Soundblaster Live 1080 som funkar bra för mina inspelningar. Men jag skulle gärna vilja ha s/pdif ut till min förstärkare. Kan man köpa ett externt s/pdif-kort och ha på en annan kortplats som live-kortet skickar till? Eller måste jag köpa ett nytt kort? Tänkte om det fanns billiga s/pdif-kort. 😳
illvaesen Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 S/PDIF är ju som bekant en digital utgång. För att ha en extern S/PDIF-anslutning så krävs någon form av AD-omvandlare, och det är i alla fall avsevärt mycket dyrare än det ljudkort du redan har.. Om du inte redan har en sådan anslutning på ditt ljudkort (mitt gamla Asus-moderbord t.ex hade det inbyggt. så det förekommer) så är det nog billigast att skaffa ett nytt ljudkort. Jag ska vara konventionell och rekommendera M-Audio Audiophile 2496 som har koaxial S/PDIF-anslutning och fungerar ypperligt för inspelning också.. runt tusenlappen..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.