Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag fattar inte hur ja ska hitta det dĂ€r ljudet jag vill ha;( NĂ„n hĂ€r som hört Howie Day - Collide ? hitta den lĂ„ten, lyssna Ă„ ge mig tips om hur man kan fĂ„ det ljudet:)đŸ˜±. samt: vad stĂ„r allt det hĂ€r för: LF MLF MF OSV, aja, kommer inte ihĂ„g om det stĂ„r just sĂ„ men pĂ„ protools 7 bands Eq stĂ„r det sĂ„nt. ja fattar ju inte vad det Ă€r jag rycker i. BĂ€st av allt hade varit om nĂ„gon kunde göra en liten mall för UngefĂ€r sĂ„hĂ€r ska en akustisk gitarr se ut i EQ för att fĂ„ nĂ„gorlunda Howie ljud (L)har en Akg perception 100 acoustic.

hjÀlp... bli inte arga:P

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
Jag fattar inte hur ja ska hitta det dĂ€r ljudet jag vill ha;( NĂ„n hĂ€r som hört Howie Day - Collide ? hitta den lĂ„ten, lyssna Ă„ ge mig tips om hur man kan fĂ„ det ljudet:)😳. samt: vad stĂ„r allt det hĂ€r för: LF MLF MF OSV, aja, kommer inte ihĂ„g om det stĂ„r just sĂ„ men pĂ„ protools 7 bands Eq stĂ„r det sĂ„nt. ja fattar ju inte vad det Ă€r jag rycker i. BĂ€st av allt hade varit om nĂ„gon kunde göra en liten mall för UngefĂ€r sĂ„hĂ€r ska en akustisk gitarr se ut i EQ för att fĂ„ nĂ„gorlunda Howie ljud (L)har en Akg perception 100 acoustic.

hjÀlp... bli inte arga:P

Hur har du spelat in guran?

drloop (oregistrerad)
Postat
Vad menar du?

Hur har du mickat guran?

SÀtt micken mot tolfte bandet och prova pÄ olika avstÄnd och olika vinkel mot hals och ljudhÄl.

Det ger olika sound.

Postat

ja, jag försöker hela dagarna:( blir aldirg nöjd.. Ä det skulle ingen anna vara heller... först Ä frÀmst sÄ hör man rumsklangen.... sen Àr deet bara torrt Ä trÄkigt ljud. vill ha varmt, skönt... som pÄ colide:D Ä alla andra akusitka kÀnda lÄtar för dn delen:p hehe, ne men typ... det kÀnns som att ja köper Ä köper Ä förösker mem det gÄr aldrig;(

det finns visst ingen genvÀg till det perfekta ljudet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.