Jump to content
Annons

Slutmix kanske?


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Differences

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Singer/songwriter

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 192Kbps

* STATUS: Trolig slutmix

Hej!

Förhoppningsvis är det här slutmixen av den här låten. Tänkte jag skulle se om jag kunde få erat godkännande först bara!

Differences.mp3

Differences

 

Finds comfort in one other glass of wine

Closes her eyes and dreams away

With clouded mind she spends some time

It's all the same as yesterday

 

Over now well it's over now

Differences seperate our ways

Over now it's all over now

Differences seems far away today

 

Sleeps tight at day while he's away

She dreams she's falling once again

Regrets the words she had to say

Can't figure out what's wrong with men

 

Over now well it's over now

Differences seperate our ways

Over now it's all over now

Differences seems far away today

 

Why else would we end it?

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Rösten är lite vass och på ytan.

När det sjungs "its ooooooover now" och på instrumentalpartiet tycker jag det drar och rycker och pumpar och river. Antar att kulpritten är en multibandsförstörare? Jag tycker inte den här genren skall pumpa på på det här viset. Applicera hellre en vanlig kompressor och en vanlig limiter.

Lyssnade med lurar.

edit: låten är bra

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Rösten är lite vass och på ytan.

När det sjungs "its ooooooover now" och på instrumentalpartiet tycker jag det drar och rycker och pumpar och river. Antar att kulpritten är en multibandsförstörare? Jag tycker inte den här genren skall pumpa på på det här viset. Applicera hellre en vanlig kompressor och en vanlig limiter.

Lyssnade med lurar.

edit: låten är bra

Hej!

Kulpritt var ett helt nytt ord för mig! Har använt (för mig iaf) helt vanlig kompressor och limiter?

Angående rösten så är det faktiskt så jag gillar att ha den, tycker inte den är stickig så det stör.

Tusen tack för kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker låten var bra men förstörs i mångt och mycket av att nivån på sången, speciellt i verserna, är alldeles för stark.

Hej, kul att du tyckte låten var bra. Det är nog lätt att man mixar sången för högt när man både sjunger och mixar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianot låter i mina öron alldeles för hårt i början, blir bättre sedan när det andra kommer in...

Ditt sätt att sjunga i verserna får mig att tänka på James Blunt.

Refrängen är rent ut sagt asbra!

Skulle vilja att du jobbade lite mer med verserna. Speciellt den första, rösten känns nästan lite för nära ibland i verserna och det knarrande ljudet vet jag inte om jag köper riktigt.

Bra låt kan bli kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianot låter i mina öron alldeles för hårt i början, blir bättre sedan när det andra kommer in...

Ditt sätt att sjunga i verserna får mig att tänka på James Blunt.

Refrängen är rent ut sagt asbra!

Skulle vilja att du jobbade lite mer med verserna. Speciellt den första, rösten känns nästan lite för nära ibland i verserna och det knarrande ljudet vet jag inte om jag köper riktigt.

Bra låt kan bli kanon.

Ajdå, jag som inte gillar James Blunt :-D

Jag försöker nästan alltid få så nära ljud som möjligt på sången för det är hur jag själv föredrar sångljud. Så det är ju svårt att tillfredställa alla!

Jättekul att du gillar låten och tackar för att du delar med dig av din åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena ensamma vinden.

Vill bara kolla så du inte skruvat bort dig i mixjobbet.Kör lurarna först.

Sången lite hög under intro fram till 1.00,Kanske lite hög också under delar av versen,alldeles för låg 3.21 - 3.29,men det kanske är en effekt du efter strävat,och då ska det vara kvar.Likaså vid 3.38 - 3.45. Hör lite nya trum fills - helt rätt med lite mer rytm. Jag hör nåt som låter som kastanjetter? i bakgrunden. Samt nåt som låter som handklapp,men med ett alldeles för långt delay/reverb,i slutet de delarna hade jag nog skippat,tillför inte så mycket i låten. Det får inte bli för mycket i en mix,då blir det gröt och svårt att höra alla andra nyanser som är så vackra.Stråket mycket fint.

Monitorerna säger samma som lurarna 😱

Nu har jag inte mer att säga,nu kollar jag vad de andra tycker.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Ja, luftighet kom jag också fram till var det som saknas!

Som sagt, lätta på kompressorn och/eller limitern du har hängande på mastern. Ge os en version med masterbussen ren så får vi höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker nästan alltid få så nära ljud som möjligt på sången för det är hur jag själv föredrar sångljud. Så det är ju svårt att tillfredställa alla!

Jag gillar också nära ljud 🙂 kanske har jag fel och det är mer nivån i versen som behöver justeras 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, det här är lite intressant. Den här mixen och låten var faktiskt första gången jag själv var helt nöjd med resultatet. Det visade sig även vara första gången jag fått så mycket "negativ kritik" här.

Intressant hur olika man uppfattar saker.

Nu får ni inte ta det som att jag är sur för kritiken. Tvärtom, jag är mycket glad för att ni tar er tid och kommenterar. Det är det ända sätt man lär sig på.

Nästa steg är att prova med att göra en avskalad version av låten. För det verkar som att ni gillar låten men inte arret.

Fortsätt skicka kommentarer så fortsätter jag lära och förbättra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt väldigt bra som vanligt.

Sången är lite vass och ligger kanske lite högt över musiken tycker jag.

Tycker att drummorna (främst kaggen) ligger lite för långt bak. Kanske lyfta fram lite botten i den? Men det är ju bara en smaksak! 🙂

Låten är jättefin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt väldigt bra som vanligt.

Sången är lite vass och ligger kanske lite högt över musiken tycker jag.

Tycker att drummorna (främst kaggen) ligger lite för långt bak. Kanske lyfta fram lite botten i den? Men det är ju bara en smaksak! 😳

Låten är jättefin.

Hej!

Vad kul att du gillar.

Att sången är hög och vass verkar vara en genomgående åsikt. Jag får nog vika mig och dra ned den lite i framtida mixar...

Trummorna är lågt mixade håller jag med om. Men det är mest för att jag inte ville att de skulle ta plats i den här låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...