Jump to content
Annons

Dela upp VST-instument på flera kanaler?


Dead_Silent

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar om någon har ett bra tips på hur man kan dela upp ett VST-instrument till flera kanaler i Cubase mixern.

Det jag vill göra är alltså att ljudet kommer från ett och samma VST-instrument, och det delas upp på t ex två mixerkanaler där jag då kan skruva till ljudet olika på de båda kanlerna (lägga på effekter osv).

Det borde fungera att skicka ljudet via en Send och lägga på effekterna där och på så sätt dela upp det, men eftersom antalet sends är begränsade så är inte detta helt optimalt.

...och att rendera ut VST-instrumentet till audiospår är inte heller aktuellt, jag vill kunna spela på det uppdelade ljudet i realtid.

...och att köra på dubbla VST-instrument känns inte heller som en bra lösning.

Alla tips välkomnas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

när du gjort om det till audio är det ju bara att kopiera över det på ett spår till så har du 2 audiospår att lägga effekter på eller skicka till send, eller ett eller flera grupp spår. om jag fattat rätt, för du vill väl ha alla toner på båda spåren?

såg precis att du vill göra allt i realtid, förstår inte riktigt varför allt måste ske medan du spelar?

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...