mellis (oregistrerad) Postat 27 december 2006 Postat 27 december 2006 (redigerat) Hej! tÀnkte kolla ifall det finns nÄgot intresse hos nÄgon, eller nÄgra att skapa lite musik i den tunga, vackra & episka skolan? Redigerat 27 december 2006 av mellis
kentos Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 isis och cult of luna Ă€r ju helt underbara! om jag bara hade tid skulle det kunna vara nĂ„tt đ
surikatmamma Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 Efter nyĂ„r ska jag lĂ€ra mig spela trummor igen, och det vore lite intressant. Har spelat i ett liknande band för ett par Ă„r sen. đ
mellis (oregistrerad) Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 kentos: alltsĂ„, tycker du isis & cult of luna Ă€r underbara, dĂ„ hoppas jag innerligt att du kĂ€nner till callisto. om inte, hĂ€r Ă€r en lĂ€nk till hemsidan -> callisto och hĂ€r till deras myspace sida -> callisto myspace finskt, segt & Ă„ngest laddat till max! surikatmorsan: du Ă€r trummis alltsĂ„? schysst.. vid ett eventuellt samarbete hade jag lĂ€tt kunnat tĂ€nka mig spela gitarr! eller försöka iallafall! đ det hade varit spĂ€nnande att styra upp nĂ„got kravlöst & tidsbefriat projekt! jag har en del riff och ideĂ©r inspelat & kan posta dem hĂ€r vid intresse.. ja, sĂ€g till isĂ„fall!
surikatmamma Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Jag var trummis en gÄng i tiden... jag var ganska duktig ocksÄ. Sen blev jag trött pÄ trummandet för ungefÀr ett och ett halvt Är sen och sen dess har bÄde skills och trummuskler förtvinat. MEN som sagt, jag ska börja trÀna upp det igen!
ynot Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Tackar för tippset. Callisto. om ni skulle behöva lite bas spel kanske man hinner plocka in nÄgra toner.. ynot
kentos Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 mellis > njĂ€ jag hade inte hört talas om dom. men de ligger pĂ„ fullsteam records? dĂ„ kan det mycket vĂ€l vara sĂ„ att jag hört de en aning đ men jag skulle nog inte ha nĂ„tt emot att iaf försöka mig pĂ„ ett samarbete. har ett liknande projekt pĂ„ g. men skulle det funka att skicka grunder till varandra o sĂ„ sĂ„ kanske?
mellis (oregistrerad) Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 ynot: hoppas du gillar't! i princip det Ă€nda jag lyssnar pĂ„ för tillfĂ€llet! en bas ja.. det behövs alltid đ kentos: jepp, de ligger pĂ„ fullstream.. att skicka grunder till varann Ă€r nog det Ă€nda sĂ€ttet det skulle kunna fungera pĂ„ tror jag đ vad spelar du?
kentos Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 mellis > ja det lĂ„ter fint! kanske man kan prova iaf? jag spelar det mesta. Ă€r ganska bra pĂ„ bĂ„de trummor o gitarr(dĂ€rmed bas đ )
mellis (oregistrerad) Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 kentos: men absolut! det tycker jag vi mĂ„ste göra.. jag vet inte riktigt hur vi ska gĂ„ till vĂ€ga bara.. första "internet-samarbetet" för mig đ men vi kan vĂ€l skicka lite ideĂ©r emellan oss och se vart vi stĂ„r, rent tankemĂ€ssigt. har du nĂ„gon slinga eller riff inspelat som du tĂ€nker kunna funka sĂ„ adda mig pĂ„ msn: simon@jimmyeatworld.net curium: f-n va fint! vad lirar du? eller man ska nog formulera om den frĂ„gan hĂ€r pĂ„ forumet till; vad lirar du inte? đ isis nya ja.. mmm mumma! dulcinea för att nĂ€mna ett gott alster!
kentos Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 lÄter bra! dÄ Àr vi ett par stycken? om surkatmamma spelar trummor och har möjlighet att spela in det vore det ju bra!
curium Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 (redigerat) f-n va fint! vad lirar du? eller man ska nog formulera om den frĂ„gan hĂ€r pĂ„ forumet till; vad lirar du inte? đ Jag lirar (som jag kan tillrĂ€ckligt bra för att lĂ„ta nĂ„gon höra) Ă€r Bb klarinett (huvudinstrument), elgitarr, basklarinett och elbas. Ukke kan jag ocksĂ„. Hoppas nĂ„got instrument duger! đł isis nya ja.. mmm mumma! dulcinea för att nĂ€mna ett gott alster! Helt underbart Ă€r det! Har Ă€n sĂ„ lĂ€nge inte hunnit lyssna in mig riktigt pĂ„ det men det skulle inte förvĂ„na mig om det platsar jĂ€mte Oceanic och Panopticon! Diggar att de har börjat blanda in mer post-rock och mer dubbeltramp! đ Redigerat 30 december 2006 av curium
surikatmamma Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 lĂ„ter bra! dĂ„ Ă€r vi ett par stycken? om surkatmamma spelar trummor och har möjlighet att spela in det vore det ju bra! JodĂ„ jag har möjlighet att spela in. đł
kentos Postat 31 december 2006 Postat 31 december 2006 i veckan tÀnkte jag spela in lite slaskgrejer som ni kan fÄ höra o se om det Àr nÄtt att ha. episka riff spottar jag ut nuförtiden kÀnner jag. men först sÄ ska man dricka sig full och somna med katten i ett hörn! gott nytt Är pÄ er alla!
mellis (oregistrerad) Postat 31 december 2006 Postat 31 december 2006 haha det lĂ„ter finfint! ha ett hĂ€rligt nyĂ„rs firande allihopa! đ
evil_ed (oregistrerad) Postat 31 december 2006 Postat 31 december 2006 Kul med lite likasinnade hĂ€r pĂ„ forumet... kolla in switchblade, jesu och pelican, om det inte redan Ă€r gjort đ gott nytt!
mellis (oregistrerad) Postat 31 december 2006 Postat 31 december 2006 mĂ„nga goda band tips hĂ€r nu! đ jag sĂ„g jesu tillsammans med isis pĂ„ pustervik i vĂ„ras.. sjukt, sjukt bra! pelican kan sitt ocksĂ„! the fire in our throats will beckon the thaw Ă€r verkligen en riktigt bra skiva! nĂ„gon som Ă€r insnöad pĂ„ neurosis?
evil_ed (oregistrerad) Postat 1 januari 2007 Postat 1 januari 2007 Najs, sÄg samma band-set pÄ debaser (jesu, isis) ...tror Logh spelade oxÄ om jag inte minns fel. Japan levererar en hel del kul grejer, kolla in Mono och Envy
wovenhand Postat 1 januari 2007 Postat 1 januari 2007 (redigerat) Isis + Jesu pÄ Debaser för ett par Är sedan var galet bra. Logh dÀremot, kan mycket vÀl vara det mest intetsÀgande band i existens. Sömnpiller utan dess like. Neurosis Àr facit om man vill ha dynamisk, episk, blytung & innovativ Ängest. Isis Àr sÄklart ocksÄ löjligt bra, men de hade nog inte lÄtit som de lÄter om ej Neurosis funnits. De har lÄnat en hel del frÄn Neurosis. GÄr allt som det ska flyger man ner till Holland nÀsta Är för att bevittna Neurosis live. Fint fint. Tips: Old Man Gloom - Christmas. Medlemmar frÄn Isis, Cave-In, etc. Mest lÀttillgÀngliga plattan de gjort, men ocksÄ den bÀsta. Redigerat 1 januari 2007 av and_machine_said_behold
intothesea Postat 1 januari 2007 Postat 1 januari 2007 (redigerat) Old man gloom - Christmas skivan Àr helt fantastisk!!! NÄgon som hört Callisto`s noir skiva.Har bara True nature unfolds?! Jag Àr gÀrna pÄ ett sÄdant hÀr samarbete:) Om det behövs en gitarrist sÄ Àr jag gÀrna med!!! Jag Àr för övrigt totalt insnöad pÄ Neurosis och Isis. Redigerat 1 januari 2007 av intothesea
surikatmamma Postat 1 januari 2007 Postat 1 januari 2007 Isis + Jesu pĂ„ Debaser för ett par Ă„r sedan var galet bra. Logh dĂ€remot, kan mycket vĂ€l vara det mest intetsĂ€gande band i existens. Sömnpiller utan dess like. Jag var ocksĂ„ dĂ€r, och tyckte helt tvĂ€rtom! đ Jag hade lyssnat skitmycket pĂ„ Jesus ep Heartache och var extremt peppad pĂ„ deras spelning, sĂ„ jag blev minst sagt besviken av att se tre gubbar hĂ„lla pĂ„ och fjanta med en massa gröt. Isis var inte riktigt bra förrĂ€n extranumret, Beginning and the end, men nĂ€r den vĂ€l kom dĂ„ var det bra. Logh dĂ€remot Ă€r ju ett av sveriges bĂ€sta band! Och angĂ„ende Neurosis sĂ„ Ă€r det kanske mitt absoluta favoritband ever, speciellt The eye of every storm Ă€r en helt fantastisk platta och en av mina favoritproduktioner. Sanslöst snyggt av Steve Albini.
intothesea Postat 1 januari 2007 Postat 1 januari 2007 Isis + Jesu pĂ„ Debaser för ett par Ă„r sedan var galet bra. Logh dĂ€remot, kan mycket vĂ€l vara det mest intetsĂ€gande band i existens. Sömnpiller utan dess like. Jag var ocksĂ„ dĂ€r, och tyckte helt tvĂ€rtom! đ Jag hade lyssnat skitmycket pĂ„ Jesus ep Heartache och var extremt peppad pĂ„ deras spelning, sĂ„ jag blev minst sagt besviken av att se tre gubbar hĂ„lla pĂ„ och fjanta med en massa gröt. Isis var inte riktigt bra förrĂ€n extranumret, Beginning and the end, men nĂ€r den vĂ€l kom dĂ„ var det bra. Logh dĂ€remot Ă€r ju ett av sveriges bĂ€sta band! Och angĂ„ende Neurosis sĂ„ Ă€r det kanske mitt absoluta favoritband ever, speciellt The eye of every storm Ă€r en helt fantastisk platta och en av mina favoritproduktioner. Sanslöst snyggt av Steve Albini. Och dom skall in i studion nu igen tillsammans med Albini!!! Hurra
wovenhand Postat 1 januari 2007 Postat 1 januari 2007 Just Jesu var bara okej, men Isis var ju krossande bra! Sanslöst bra! Logh kÀnde jag suget att Àgga av scenen. De Àr som hissmusik, helt oförargliga. Steve Albini fixar alltid till bra produktioner.. han i kombination med Neurosis Àr ett vinnande koncept. Through Silver In Blood med Billy Anderson funkar ocksÄ, men fr o m Times Of Grace och framÄt Àr det 10-poÀngare.
mellis (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 evil_ed: mono & envy ligger nĂ€ra tillhands i skivhyllan đ and_machine_said_behold: logh spelade samtidigt som isis & jesu nĂ€r jag sĂ„g dem för nĂ„gra mĂ„nader sen.. dĂ„ vart det jĂ€kligt bra! deras skivor Ă€r ju inte fy skam heller, och det nya lĂ„ter vĂ€ldigt vĂ€ldigt lovande! jag visste inte att Neurosis skulle göra ett gig! det ska kollas upp đ old man gloom - christmas - ojojoj, vilken jĂ€kla attityd! öppningsspĂ„ret med vikingapeppet fĂ„r ens nackhĂ„r att bokstavligen resa pĂ„ sig! intothesea: om du uppskattar callisto's "ture nature unfolds" samt gillar isis & neurosis.. jaa, dĂ„ kommer du vakna nĂ€r du hör Noir. surikatmor: jag vĂ„gar nĂ€stan stĂ€lla mig bakom ditt uttalande gĂ€llande Logh som sveriges bĂ€sta band. det hade dom varit om det inte var för det sĂ„ underskattade bandet granada. Ă€n en gĂ„ng, personliga Ă„sikter đł och ja! albini var med och skapade ett mĂ€sterverk nĂ€r eye of every storm spelades in! "-don't let it steal you!" - sĂ„ sjukt snyggt!
surikatmamma Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 SÄÄÄ... Àr det nÄgon som har pillat ihop nÄt litet slaskriff Àn?
mellis (oregistrerad) Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 (redigerat) hej igen! nu har jag kommit igĂ„ng med mina studier och Ă€r pĂ„ plats dĂ€r jag har mina kĂ€ra instrument och prylar! detta Ă€r vad jag har kommit fram med hittills: Your browser does not support the HTML5 audio tag det Ă€r lite hastigt inspelat och Ă€ven klantigt.. lyssnar man noga sĂ„ hör man klicket i bakgrunden.. eller ni behöver nog inte lyssna noga för att höra det det gĂ„r i 100bpm ifall det Ă€r nĂ„gon som kĂ€nner sig manad att fila vidare! jag har testat att spela in trummor till det ocksĂ„ men har det tyvĂ€rr inte pĂ„ denna dator.. ska posta i början av veckan đ edit: stĂ€vfel.. Redigerat 14 januari 2007 av mellis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.