Jump to content
Annons

isis, cult of luna, callisto...

Recommended Posts

mellis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

tÀnkte kolla ifall det finns nÄgot intresse hos nÄgon, eller nÄgra att skapa lite musik i den tunga, vackra & episka skolan?

Redigerat av mellis
Annons
mellis (oregistrerad)
Postat

kentos:

alltsÄ, tycker du isis & cult of luna Àr underbara, dÄ hoppas jag innerligt att du kÀnner till callisto.

om inte, hÀr Àr en lÀnk till hemsidan -> callisto

och hÀr till deras myspace sida -> callisto myspace

finskt, segt & Ängest laddat till max!

surikatmorsan:

du Ă€r trummis alltsĂ„? schysst.. vid ett eventuellt samarbete hade jag lĂ€tt kunnat tĂ€nka mig spela gitarr! eller försöka iallafall! 😉

det hade varit spÀnnande att styra upp nÄgot kravlöst & tidsbefriat projekt!

jag har en del riff och ideér inspelat & kan posta dem hÀr vid intresse.. ja, sÀg till isÄfall!

Postat

Jag var trummis en gÄng i tiden... jag var ganska duktig ocksÄ. Sen blev jag trött pÄ trummandet för ungefÀr ett och ett halvt Är sen och sen dess har bÄde skills och trummuskler förtvinat. MEN som sagt, jag ska börja trÀna upp det igen!

Postat

Tackar för tippset. Callisto.

om ni skulle behöva lite bas spel kanske man hinner plocka in nÄgra toner..

ynot

Postat

mellis > njĂ€ jag hade inte hört talas om dom. men de ligger pĂ„ fullsteam records? dĂ„ kan det mycket vĂ€l vara sĂ„ att jag hört de en aning 😠

men jag skulle nog inte ha nÄtt emot att iaf försöka mig pÄ ett samarbete. har ett liknande projekt pÄ g. men skulle det funka att skicka grunder till varandra o sÄ sÄ kanske?

mellis (oregistrerad)
Postat

ynot:

hoppas du gillar't! i princip det Ànda jag lyssnar pÄ för tillfÀllet!

en bas ja.. det behövs alltid 😠

kentos:

jepp, de ligger pÄ fullstream..

att skicka grunder till varann Ă€r nog det Ă€nda sĂ€ttet det skulle kunna fungera pĂ„ tror jag 😠

vad spelar du?

Postat

mellis >

ja det lÄter fint! kanske man kan prova iaf?

jag spelar det mesta. Ă€r ganska bra pĂ„ bĂ„de trummor o gitarr(dĂ€rmed bas 🙂 )

mellis (oregistrerad)
Postat

kentos:

men absolut! det tycker jag vi mĂ„ste göra.. jag vet inte riktigt hur vi ska gĂ„ till vĂ€ga bara.. första "internet-samarbetet" för mig 🙂

men vi kan vÀl skicka lite ideér emellan oss och se vart vi stÄr, rent tankemÀssigt. har du nÄgon slinga eller riff inspelat som du tÀnker kunna funka sÄ adda mig pÄ msn: simon@jimmyeatworld.net

curium:

f-n va fint! vad lirar du? eller man ska nog formulera om den frĂ„gan hĂ€r pĂ„ forumet till; vad lirar du inte? 🙂

isis nya ja.. mmm mumma! dulcinea för att nÀmna ett gott alster!

Postat

lÄter bra!

dÄ Àr vi ett par stycken?

om surkatmamma spelar trummor och har möjlighet att spela in det vore det ju bra!

Postat (redigerat)
f-n va fint! vad lirar du? eller man ska nog formulera om den frĂ„gan hĂ€r pĂ„ forumet till; vad lirar du inte? 🙁

Jag lirar (som jag kan tillrĂ€ckligt bra för att lĂ„ta nĂ„gon höra) Ă€r Bb klarinett (huvudinstrument), elgitarr, basklarinett och elbas. Ukke kan jag ocksĂ„. Hoppas nĂ„got instrument duger! 😳

isis nya ja.. mmm mumma! dulcinea för att nÀmna ett gott alster!

Helt underbart Ă€r det! Har Ă€n sĂ„ lĂ€nge inte hunnit lyssna in mig riktigt pĂ„ det men det skulle inte förvĂ„na mig om det platsar jĂ€mte Oceanic och Panopticon! Diggar att de har börjat blanda in mer post-rock och mer dubbeltramp! 🙂

Redigerat av curium
Postat
lÄter bra!

dÄ Àr vi ett par stycken?

om surkatmamma spelar trummor och har möjlighet att spela in det vore det ju bra!

JodĂ„ jag har möjlighet att spela in. 😳

Postat

i veckan tÀnkte jag spela in lite slaskgrejer som ni kan fÄ höra o se om det Àr nÄtt att ha. episka riff spottar jag ut nuförtiden kÀnner jag.

men först sÄ ska man dricka sig full och somna med katten i ett hörn!

gott nytt Är pÄ er alla!

mellis (oregistrerad)
Postat

haha det lÄter finfint!

ha ett hĂ€rligt nyĂ„rs firande allihopa! 😕

evil_ed (oregistrerad)
Postat

Kul med lite likasinnade hĂ€r pĂ„ forumet... kolla in switchblade, jesu och pelican, om det inte redan Ă€r gjort 😉

gott nytt!

mellis (oregistrerad)
Postat

mĂ„nga goda band tips hĂ€r nu! 🙂

jag sÄg jesu tillsammans med isis pÄ pustervik i vÄras.. sjukt, sjukt bra!

pelican kan sitt ocksÄ! the fire in our throats will beckon the thaw Àr verkligen en riktigt bra skiva!

nÄgon som Àr insnöad pÄ neurosis?

evil_ed (oregistrerad)
Postat

Najs, sÄg samma band-set pÄ debaser (jesu, isis) ...tror Logh spelade oxÄ om jag inte minns fel.

Japan levererar en hel del kul grejer, kolla in Mono och Envy

Postat (redigerat)

Isis + Jesu pÄ Debaser för ett par Är sedan var galet bra. Logh dÀremot, kan mycket vÀl vara det mest intetsÀgande band i existens. Sömnpiller utan dess like.

Neurosis Àr facit om man vill ha dynamisk, episk, blytung & innovativ Ängest. Isis Àr sÄklart ocksÄ löjligt bra, men de hade nog inte lÄtit som de lÄter om ej Neurosis funnits. De har lÄnat en hel del frÄn Neurosis. GÄr allt som det ska flyger man ner till Holland nÀsta Är för att bevittna Neurosis live. Fint fint.

Tips: Old Man Gloom - Christmas. Medlemmar frÄn Isis, Cave-In, etc. Mest lÀttillgÀngliga plattan de gjort, men ocksÄ den bÀsta.

Redigerat av and_machine_said_behold
Postat (redigerat)

Old man gloom - Christmas skivan Àr helt fantastisk!!!

NÄgon som hört Callisto`s noir skiva.Har bara True nature unfolds?!

Jag Àr gÀrna pÄ ett sÄdant hÀr samarbete:)

Om det behövs en gitarrist sÄ Àr jag gÀrna med!!!

Jag Àr för övrigt totalt insnöad pÄ Neurosis och Isis.

Redigerat av intothesea
Postat
Isis + Jesu pÄ Debaser för ett par Är sedan var galet bra. Logh dÀremot, kan mycket vÀl vara det mest intetsÀgande band i existens. Sömnpiller utan dess like.

Jag var ocksĂ„ dĂ€r, och tyckte helt tvĂ€rtom! 🙂

Jag hade lyssnat skitmycket pÄ Jesus ep Heartache och var extremt peppad pÄ deras spelning, sÄ jag blev minst sagt besviken av att se tre gubbar hÄlla pÄ och fjanta med en massa gröt. Isis var inte riktigt bra förrÀn extranumret, Beginning and the end, men nÀr den vÀl kom dÄ var det bra.

Logh dÀremot Àr ju ett av sveriges bÀsta band!

Och angÄende Neurosis sÄ Àr det kanske mitt absoluta favoritband ever, speciellt The eye of every storm Àr en helt fantastisk platta och en av mina favoritproduktioner. Sanslöst snyggt av Steve Albini.

Postat

Jag var ocksĂ„ dĂ€r, och tyckte helt tvĂ€rtom! 🙂

Jag hade lyssnat skitmycket pÄ Jesus ep Heartache och var extremt peppad pÄ deras spelning, sÄ jag blev minst sagt besviken av att se tre gubbar hÄlla pÄ och fjanta med en massa gröt. Isis var inte riktigt bra förrÀn extranumret, Beginning and the end, men nÀr den vÀl kom dÄ var det bra.

Logh dÀremot Àr ju ett av sveriges bÀsta band!

Och angÄende Neurosis sÄ Àr det kanske mitt absoluta favoritband ever, speciellt The eye of every storm Àr en helt fantastisk platta och en av mina favoritproduktioner. Sanslöst snyggt av Steve Albini.

Och dom skall in i studion nu igen tillsammans med Albini!!!

Hurra

Postat

Just Jesu var bara okej, men Isis var ju krossande bra! Sanslöst bra! Logh kÀnde jag suget att Àgga av scenen. De Àr som hissmusik, helt oförargliga.

Steve Albini fixar alltid till bra produktioner.. han i kombination med Neurosis Àr ett vinnande koncept. Through Silver In Blood med Billy Anderson funkar ocksÄ, men fr o m Times Of Grace och framÄt Àr det 10-poÀngare.

mellis (oregistrerad)
Postat

evil_ed:

mono & envy ligger nĂ€ra tillhands i skivhyllan 😆

and_machine_said_behold:

logh spelade samtidigt som isis & jesu nÀr jag sÄg dem för nÄgra mÄnader sen.. dÄ vart det jÀkligt bra! deras skivor Àr ju inte fy skam heller, och det nya lÄter vÀldigt vÀldigt lovande!

jag visste inte att Neurosis skulle göra ett gig! det ska kollas upp 🙂

old man gloom - christmas - ojojoj, vilken jÀkla attityd! öppningsspÄret med vikingapeppet fÄr ens nackhÄr att bokstavligen resa pÄ sig!

intothesea:

om du uppskattar callisto's "ture nature unfolds" samt gillar isis & neurosis.. jaa, dÄ kommer du vakna nÀr du hör Noir.

surikatmor:

jag vÄgar nÀstan stÀlla mig bakom ditt uttalande gÀllande Logh som sveriges bÀsta band. det hade dom varit om det inte var för det sÄ underskattade bandet granada.

Ă€n en gĂ„ng, personliga Ă„sikter 😳

och ja! albini var med och skapade ett mÀsterverk nÀr eye of every storm spelades in! "-don't let it steal you!" - sÄ sjukt snyggt!

mellis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

hej igen!

nu har jag kommit igÄng med mina studier och Àr pÄ plats dÀr jag har mina kÀra instrument och prylar!

detta Àr vad jag har kommit fram med hittills:

det Àr lite hastigt inspelat och Àven klantigt.. lyssnar man noga sÄ hör man klicket i bakgrunden.. eller ni behöver nog inte lyssna noga för att höra det :rolleyes:

det gÄr i 100bpm ifall det Àr nÄgon som kÀnner sig manad att fila vidare!

jag har testat att spela in trummor till det ocksĂ„ men har det tyvĂ€rr inte pĂ„ denna dator.. ska posta i början av veckan 😕

edit: stÀvfel..

Redigerat av mellis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.