Jump to content
Annons

isis, cult of luna, callisto...


mellis (oregistrerad)

Recommended Posts

mellis (oregistrerad)

Hej!

tänkte kolla ifall det finns något intresse hos någon, eller några att skapa lite musik i den tunga, vackra & episka skolan?

Redigerat av mellis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
mellis (oregistrerad)

kentos:

alltså, tycker du isis & cult of luna är underbara, då hoppas jag innerligt att du känner till callisto.

om inte, här är en länk till hemsidan -> callisto

och här till deras myspace sida -> callisto myspace

finskt, segt & ångest laddat till max!

surikatmorsan:

du är trummis alltså? schysst.. vid ett eventuellt samarbete hade jag lätt kunnat tänka mig spela gitarr! eller försöka iallafall! 😉

det hade varit spännande att styra upp något kravlöst & tidsbefriat projekt!

jag har en del riff och ideér inspelat & kan posta dem här vid intresse.. ja, säg till isåfall!

Link to comment
Dela på andra sajter

mellis > njä jag hade inte hört talas om dom. men de ligger på fullsteam records? då kan det mycket väl vara så att jag hört de en aning 😠

men jag skulle nog inte ha nått emot att iaf försöka mig på ett samarbete. har ett liknande projekt på g. men skulle det funka att skicka grunder till varandra o så så kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

mellis (oregistrerad)

ynot:

hoppas du gillar't! i princip det ända jag lyssnar på för tillfället!

en bas ja.. det behövs alltid 😠

kentos:

jepp, de ligger på fullstream..

att skicka grunder till varann är nog det ända sättet det skulle kunna fungera på tror jag 😠

vad spelar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

mellis (oregistrerad)

kentos:

men absolut! det tycker jag vi måste göra.. jag vet inte riktigt hur vi ska gå till väga bara.. första "internet-samarbetet" för mig 🙂

men vi kan väl skicka lite ideér emellan oss och se vart vi står, rent tankemässigt. har du någon slinga eller riff inspelat som du tänker kunna funka så adda mig på msn: simon@jimmyeatworld.net

curium:

f-n va fint! vad lirar du? eller man ska nog formulera om den frågan här på forumet till; vad lirar du inte? 🙂

isis nya ja.. mmm mumma! dulcinea för att nämna ett gott alster!

Link to comment
Dela på andra sajter

f-n va fint! vad lirar du? eller man ska nog formulera om den frågan här på forumet till; vad lirar du inte? 🙁

Jag lirar (som jag kan tillräckligt bra för att låta någon höra) är Bb klarinett (huvudinstrument), elgitarr, basklarinett och elbas. Ukke kan jag också. Hoppas något instrument duger! 😳

isis nya ja.. mmm mumma! dulcinea för att nämna ett gott alster!

Helt underbart är det! Har än så länge inte hunnit lyssna in mig riktigt på det men det skulle inte förvåna mig om det platsar jämte Oceanic och Panopticon! Diggar att de har börjat blanda in mer post-rock och mer dubbeltramp! 🙂

Redigerat av curium
Link to comment
Dela på andra sajter

mellis (oregistrerad)

många goda band tips här nu! 🙂

jag såg jesu tillsammans med isis på pustervik i våras.. sjukt, sjukt bra!

pelican kan sitt också! the fire in our throats will beckon the thaw är verkligen en riktigt bra skiva!

någon som är insnöad på neurosis?

Link to comment
Dela på andra sajter

evil_ed (oregistrerad)

Najs, såg samma band-set på debaser (jesu, isis) ...tror Logh spelade oxå om jag inte minns fel.

Japan levererar en hel del kul grejer, kolla in Mono och Envy

Link to comment
Dela på andra sajter

Isis + Jesu på Debaser för ett par år sedan var galet bra. Logh däremot, kan mycket väl vara det mest intetsägande band i existens. Sömnpiller utan dess like.

Neurosis är facit om man vill ha dynamisk, episk, blytung & innovativ ångest. Isis är såklart också löjligt bra, men de hade nog inte låtit som de låter om ej Neurosis funnits. De har lånat en hel del från Neurosis. Går allt som det ska flyger man ner till Holland nästa år för att bevittna Neurosis live. Fint fint.

Tips: Old Man Gloom - Christmas. Medlemmar från Isis, Cave-In, etc. Mest lättillgängliga plattan de gjort, men också den bästa.

Redigerat av and_machine_said_behold
Link to comment
Dela på andra sajter

Old man gloom - Christmas skivan är helt fantastisk!!!

Någon som hört Callisto`s noir skiva.Har bara True nature unfolds?!

Jag är gärna på ett sådant här samarbete:)

Om det behövs en gitarrist så är jag gärna med!!!

Jag är för övrigt totalt insnöad på Neurosis och Isis.

Redigerat av intothesea
Link to comment
Dela på andra sajter

Isis + Jesu på Debaser för ett par år sedan var galet bra. Logh däremot, kan mycket väl vara det mest intetsägande band i existens. Sömnpiller utan dess like.

Jag var också där, och tyckte helt tvärtom! 🙂

Jag hade lyssnat skitmycket på Jesus ep Heartache och var extremt peppad på deras spelning, så jag blev minst sagt besviken av att se tre gubbar hålla på och fjanta med en massa gröt. Isis var inte riktigt bra förrän extranumret, Beginning and the end, men när den väl kom då var det bra.

Logh däremot är ju ett av sveriges bästa band!

Och angående Neurosis så är det kanske mitt absoluta favoritband ever, speciellt The eye of every storm är en helt fantastisk platta och en av mina favoritproduktioner. Sanslöst snyggt av Steve Albini.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isis + Jesu på Debaser för ett par år sedan var galet bra. Logh däremot, kan mycket väl vara det mest intetsägande band i existens. Sömnpiller utan dess like.

Jag var också där, och tyckte helt tvärtom! 🙂

Jag hade lyssnat skitmycket på Jesus ep Heartache och var extremt peppad på deras spelning, så jag blev minst sagt besviken av att se tre gubbar hålla på och fjanta med en massa gröt. Isis var inte riktigt bra förrän extranumret, Beginning and the end, men när den väl kom då var det bra.

Logh däremot är ju ett av sveriges bästa band!

Och angående Neurosis så är det kanske mitt absoluta favoritband ever, speciellt The eye of every storm är en helt fantastisk platta och en av mina favoritproduktioner. Sanslöst snyggt av Steve Albini.

Och dom skall in i studion nu igen tillsammans med Albini!!!

Hurra

Link to comment
Dela på andra sajter

Just Jesu var bara okej, men Isis var ju krossande bra! Sanslöst bra! Logh kände jag suget att ägga av scenen. De är som hissmusik, helt oförargliga.

Steve Albini fixar alltid till bra produktioner.. han i kombination med Neurosis är ett vinnande koncept. Through Silver In Blood med Billy Anderson funkar också, men fr o m Times Of Grace och framåt är det 10-poängare.

Link to comment
Dela på andra sajter

mellis (oregistrerad)

evil_ed:

mono & envy ligger nära tillhands i skivhyllan 😆

and_machine_said_behold:

logh spelade samtidigt som isis & jesu när jag såg dem för några månader sen.. då vart det jäkligt bra! deras skivor är ju inte fy skam heller, och det nya låter väldigt väldigt lovande!

jag visste inte att Neurosis skulle göra ett gig! det ska kollas upp 🙂

old man gloom - christmas - ojojoj, vilken jäkla attityd! öppningsspåret med vikingapeppet får ens nackhår att bokstavligen resa på sig!

intothesea:

om du uppskattar callisto's "ture nature unfolds" samt gillar isis & neurosis.. jaa, då kommer du vakna när du hör Noir.

surikatmor:

jag vågar nästan ställa mig bakom ditt uttalande gällande Logh som sveriges bästa band. det hade dom varit om det inte var för det så underskattade bandet granada.

än en gång, personliga åsikter 😳

och ja! albini var med och skapade ett mästerverk när eye of every storm spelades in! "-don't let it steal you!" - så sjukt snyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

mellis (oregistrerad)

hej igen!

nu har jag kommit igång med mina studier och är på plats där jag har mina kära instrument och prylar!

detta är vad jag har kommit fram med hittills:

riff01

det är lite hastigt inspelat och även klantigt.. lyssnar man noga så hör man klicket i bakgrunden.. eller ni behöver nog inte lyssna noga för att höra det :rolleyes:

det går i 100bpm ifall det är någon som känner sig manad att fila vidare!

jag har testat att spela in trummor till det också men har det tyvärr inte på denna dator.. ska posta i början av veckan 😕

edit: stävfel..

Redigerat av mellis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...