SimonW Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Hej! Har nyligen börjat intressera mig för hemma inspelning. Köpte en M-Audio midi synth nyligen och ska ge med på resten nu. Min största fråga är vilket ljudkort jag ska välja. Jag har kollat lite olika alternativ och skulle vilja få svar från någon kunnig. Följande kort har jag kollat in: - M-audio delta 2496 - E-mu 0404 - Behringer FCA202 Alla ligger på samma pris. Du får gärna föreslå något annat! Men det behövs inte mer än 2 kanaler! Jag skulel även vilja ha tipps på billigt mixerbord (2kanals), och är det ens nödvändigt? Sen har jag tänkt köpa till att börja med minst en mick. Jag ska spela in sång, akustisk gitarr och micka upp förstärkare. Klarar jag mig på antingen en kondensator eller dynamisk eller behövs båda? Ge gärna tipps! Var gärna ganska tydlig i beskrivningarna =) Tack på förhand! //Simon
Joelstromgren Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Det finns en jävla massa trådar om just detta. Men bara för att det är jul så... Jag skulle föreslå ett Line6 toneport UX2. 2 helt okej mikrofonförstärkare och en helt okej ljudkort i samma låda. Dessutom får du mjukvaran Gearbox till. Där har du modeleringar av gitarr- och basförstärkare från Line6 POD bas/gitarr. Och även modeleringar av klassiska mikrofonförstärkare. Den ligger på runt 2300 kr. 🙁
SimonW Postat 26 december 2006 Trådstartare Postat 26 december 2006 Kanon! Tack så mycket! klart värt att kolla in;)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.