Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

nu Ă€r det sĂ„ att jag Ă€r rĂ€tt grön pĂ„ Ableton live 6 och undrar var man fĂ„r fram ezd i ableton..checkat runt lite men hittar inte hur man fĂ„r fram det i ableton 😆

Redigerat av pappsen
Annons
Postat
nu Ă€r det sĂ„ att jag Ă€r rĂ€tt grön pĂ„ Ableton live 6 och undrar var man fĂ„r fram ezd i ableton..checkat runt lite men hittar inte hur man fĂ„r fram det i ableton đŸ˜Č

Mac el PC ?

Datormodell?

Postat

Live har ju en vÀldigt bra hjÀlpfunktion till höger i förnstret. om du inte ser den kan du kryssa för den under menyn viev. Ta dig sen tid till att gÄ igenom lektionerna. De Àr riktigt bra, tar en tvÄ timmar men sen behÀrskar du programmet grundligt. OBS! Det finns en lektion i hur du ska hitta och spela vst intrument.

Postat

pappsen, alla andra vst-plugins ligger under plug-ins, i menyn till vÀÀnster finns en ikon som ser ut som en el-kontakt. dÀr ska det ligga. men jag hittar varken ezd eller korg legacy cell dÀr.

Postat
pappsen, alla andra vst-plugins ligger under plug-ins, i menyn till vÀÀnster finns en ikon som ser ut som en el-kontakt. dÀr ska det ligga. men jag hittar varken ezd eller korg legacy cell dÀr.

Nu sitter jag pÄ jobbet, men det borde vara sÄ hÀr. I instÀllningarna, dÀr man stÀller in midi och audio, finns det Àven instÀllningar för var nÄgonstans man har sin vst-mapp. gör det och starta om programmet.

Postat

PĂ„ mac hamnar alla vst-pluggar i en mapp, ~/library/audio/plug-ins/vst

DĂ€r ligger alla som *.vst, au-pluggarna ligger i en annan mapp med namnet *.component.

ezd ligger i bÄda dessa mapparna, dÀrför ska live hitta dom av sig sjÀlvt, som med alla andra.

Det Àr dÀrför det Àr konstigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.