davand Postat 3 augusti 2004 Postat 3 augusti 2004 Hur gör man för att fÄ metronom i sonar? Jag fÄr antingen i pc speakern eller till min zynt, men jag vill bara höra takten i mina monitorer som hos tex. cubase.
Garylee (oregistrerad) Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Hur gör man för att fÄ metronom i sonar? Jag fÄr antingen i pc speakern eller till min zynt, men jag vill bara höra takten i mina monitorer som hos tex. cubase. TyvÀrr Àr audio-metronom nÄgot som man verkat missat i Sonar. Det finns bara stöd för metronom via midi eller pc-speaker. SjÀlvklart finns en walkaround som gör att men kan anvÀnda valfri mjukvarusynt och fÄ ut klicket den vÀgen. Detta krÀver dock att man har en extra ledig MIDI port. Det man gör Àr följande: 1. Se till att den extra MIDI porten Àr aktiverad i MIDI Devices instÀllningarna. 2. SÀtt en MIDI kabel frÄn OUT till IN sÄ att du fÄr en loop. 3. Skapa ett audiospÄr och sÀtt in ett DXi eller VSTi men nÄgot ljud som passar till click. 4. Skapa ett midispÄr dÀr IN enheten ska vara Den extra MIDI porten och UT enheten DXiŽn som du la upp i steg 3. 5. GÄ sedan in under Options-Project-Metronome VÀlj MIDI Port (Brukar bli nr.2 nÀr man lagt till en extra port) 6. Tryck pÄ Rec och du har click =) OmstÀndigt men det fungerar. Ett tips Àr att spara den som template nÀr man Àr klar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.