Jump to content
Annons

Plocka ur ljuden ur refills?


Mr.P

Recommended Posts

Tjena!

Har samlat på mig alla möjliga refills nu och har inte dirkt någon ordning på dom. När jag ska göra musik i Reason så blir det numera bara att jag browsar runt i alla olika refills tills jag hittar nåt ballt ljud att bygga upp allt på. Det skulle underlätta om jag hade allt uppkategoriserat i mappar. Jazz-ljud för sig, Rock-ljud för sig, Techno-ljud osv. Så att jag vet vart jag hittar allt om jag skulle behöva dom.

Jag hittade ett litet progg som heter Refill Viewer, och det gick perfekt att använda till att browsa och plocka ur olika lju ur refills för trumljud, men när jag sedan hittar annat för instrument så funkar inte det progget. Det är möjligt att det bara funkar till vissa typer av filer.

Det jag gör just nu, är att jag sitter i Reason och har laddat en NN-XT och browsar en refill. Den har en hel del sköna hammond-orglar och annat gött. Saken är den att jag vill lägga dessa i speciella mappar som jag skapat för orglar. Men i Patch Browser-fönstret kan jag inte kopiera dessa ljud för att lägga i andra mappar. Finns det något sätt att göra det?

Skulle vara helnice att kunna kategorisera upop alla ljud för vad de är för typ av ljud, i vilken genre man kan använda dom och med vilken grej man kan ladda dom i, som t ex NN-XT'n med flera. Går det att få ut ljuden på nåt sätt?

Sorry för att det blev lite långt, men jag visste inte hur jag skulle förklara annars.

Edit: Sötskalle nummer ett liksom!

Det är ju bara att extrakta dom som vanligt genom Refill Viewer. Haha...shit, ibland tänker man fan inte alls. Sorry! :rolleyes:

Redigerat av Mr.P
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons

I browserfönstret kan du skapa egna mappar under "Favourites". Dit kan du dra patchar så läggs en genväg till patchen i mappen. På det sättet kan du sen snabbt få upp alla patchar i en viss kategori.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...