Jump to content
Annons

MIDI-problem igen, men inte klassisk latency..!


Njerv

Recommended Posts

Jag är ledsen om frågan har ställts förr, men jag har verkligen letat överallt nu, och frustrationen lyckades driva mig till att skapa en ny tråd.

Jag har inga problem met latency varken in eller ur när jag spelar med midikeyboard (Oxygen8 v2) i Cubase, men däremot hittar Steinberg på något djävulskap när jag spelar in, dvs skriver något midispår. Ljudet monitoreras utan latency, men själva "dutten" jag spelar skrivs in ett gäng takter senare än den spelats. Jag kan trycka igång en inspelning som start 00:10 och slutar 00:11 och där i spela en ton. Direkt efter att inspelning stoppats kommer tonen ändå att ha rest i tiden och ligga vid 00:17.

Kan tillägga att samma problem inte är närvarande när jag kör Reason, då skrivs tonen in samtidigt som jag spelar, och hör, den.

All hjälp uppskattas!

Redigerat av Njerv
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Arbetade mig lite igenom den tråden, men den verkade mer relaterad till klassisk latency

Nädå, det är inte 'vanlig' audiolatency. Läs tråden igen för det är, som Claes sa, emulerade portar som är ditt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...