Jump to content
Annons

trummor


ReVost

Recommended Posts

Ta en titt på denna länk http://195.149.144.149/images/73/7338534723.jpg

Funderar på att köpa det. Men jag har ingen aning om ifall det är bra eller dåligt.

När jag menar med dåligt/bra

då undrar jag ifall någon vet om det är bra kvalite på grejjerna så att inte hihaten och cymbaler osv viker sig när man slår på grejjerna. Mitt gamla gick ju sönder hur lätt som helst. Hade ett SX. men måste ha nytt. någon som har länk eller kan göra någon "uppvisning" på hur det låter och hur bra det är?.

tack på förhand =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
För 10 k får du ju ett rätt schysst set, antar att setet ovan ligger några lappar under det. men varför inte lägga på lite? om du har ekonomin såklart. Det lönar sig.

jo jag vet men jag försöker ligga på så lite pengar som möjligt för jag har inte så mycket just nu. Samt försöka få ut de bästa i trummor och sen köpa det så billigt det bara går.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 10 k får du ju ett rätt schysst set, antar att setet ovan ligger några lappar under det. men varför inte lägga på lite? om du har ekonomin såklart. Det lönar sig.

jo jag vet men jag försöker ligga på så lite pengar som möjligt för jag har inte så mycket just nu. Samt försöka få ut de bästa i trummor och sen köpa det så billigt det bara går.

Okej, Risken är ju bara att det kan gå som med ditt andra set. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Som någon sa, när du köper ett helt set inklusive cymbaler (nytt men billigt) så kan du i de flesta fall räkna kallt med att cymbalerna låter skit.

Förstår självklart att du vill hitta ett bra set för så lite pengar som möjligt, men var försiktig. Min erfarenhet av billiga trumset är ingen rolig historia. Jag vet inte om det är jag som är väldigt kräsen, men när jag spelar på riktigt kassa nybörjar-no-name-set blir jag ibland nästan deprimerad och tappar all lust för att spela trummor överhuvudtaget.

Jag fungerar i alla fall så att jag utvecklas otroligt mycket mer om jag har skapliga grejer att spela på, men då menar jag absolut inte att allting under 20.000:- är skit.

Ett set som är skitbra för sitt pris är Pearl Target. Kostar typ 5.000 nytt inklusive halvkass, men klart duglig, hi-hat och crash/ride.

Lycka till!

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna i sig ska vara bra för att vara nybörjartrummor, men cymbaler och hardware ska vara urkass.

Precis den serien vet jag inte men i övrigt låter East pro cymbalerna riktigt bra och är kanon även i studio. Sen kan jag säga att jag har ett East all maple som låter riktigt bra är grymt nöjd. Harware kör jag inte med deras pedaler för det finns så mycket bättre men cymbalstativen är riktigt stadiga och har hålligt längre än tex pearl och en del andra märken jag testat.

Ok det är billigt men inte dåligt och helt klart värt pengarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna i sig ska vara bra för att vara nybörjartrummor, men cymbaler och hardware ska vara urkass.

Precis den serien vet jag inte men i övrigt låter East pro cymbalerna riktigt bra och är kanon även i studio. Sen kan jag säga att jag har ett East all maple som låter riktigt bra är grymt nöjd. Harware kör jag inte med deras pedaler för det finns så mycket bättre men cymbalstativen är riktigt stadiga och har hålligt längre än tex pearl och en del andra märken jag testat.

Ok det är billigt men inte dåligt och helt klart värt pengarna

Precis den serien ÄR urkass. East's andra grejer kan vara helt okej - till och med bra vad jag har hört - men detta är inte det.

Ett tips: Titta på Sonor 2003/2005 samt Mapex Pro M, i förstahand begagnat men även nytt kan du få rätt schysst deal. Hör med slagverkskompaniet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna i sig ska vara bra för att vara nybörjartrummor, men cymbaler och hardware ska vara urkass.

Precis den serien vet jag inte men i övrigt låter East pro cymbalerna riktigt bra och är kanon även i studio. Sen kan jag säga att jag har ett East all maple som låter riktigt bra är grymt nöjd. Harware kör jag inte med deras pedaler för det finns så mycket bättre men cymbalstativen är riktigt stadiga och har hålligt längre än tex pearl och en del andra märken jag testat.

Ok det är billigt men inte dåligt och helt klart värt pengarna

aha ok jag ska till jam.se i stockholm på fredag då får jag väl reda på hur bra dom är =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker helt klart du ska köpa begagnat. Då kan du får ett rätt bra trummsett med hyfsade cymbaler.

Men är det inte vanligt att trummisar tar med sig cymbaler? Finner man ett par man gillar så säljer man dem inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker helt klart du ska köpa begagnat. Då kan du får ett rätt bra trummsett med hyfsade cymbaler.

Men är det inte vanligt att trummisar tar med sig cymbaler? Finner man ett par man gillar så säljer man dem inte.

jorå jag håller med dig jag har kollat efter jätte många trummos osv. Men i många anonser osv så står det att cymbalerna inte igår. och det är ofta suveräva trummor men det blir dyrt ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker helt klart du ska köpa begagnat. Då kan du får ett rätt bra trummsett med hyfsade cymbaler.

Men är det inte vanligt att trummisar tar med sig cymbaler? Finner man ett par man gillar så säljer man dem inte.

jorå jag håller med dig jag har kollat efter jätte många trummos osv. Men i många anonser osv så står det att cymbalerna inte igår. och det är ofta suveräva trummor men det blir dyrt ändå.

iof. Tänkt inte på de!

Men de som säljer med cymbaler borde ju vara bätre än helt nya 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

tjenare

Är det säkert att du behöver dubbla baskaggar + massa pukor!

Kan vara värt att lägga pengarna på kvalitetsgrejer och man kommer ju hur långt som helst med 1 hängpuka, golvpuka, baskagge, virvel, det ser ju naturligtvis inte lika fräckt ut men jag tycker att det är väldigt mycket lättare att spela, övriga pukor + bastrumman står ju nästan bara och tar plats, onödigt att lägga pengar på. Köp Kvalitets Kagge,Virvel, hi-hat, crash, ride, 2pukor så har du bra grund att stå på att bygga ut sen så slipper du byta ut hela kittet om nåt år!

Ps Jag lovar Mike Portnoy skulle spela lika svängigt p ett sånt kit, men hans videos ser ju inte lika fräcka ut om han satt med ett liten kit.

Link to comment
Dela på andra sajter

tjenare

Är det säkert att du behöver dubbla baskaggar + massa pukor!

Kan vara värt att lägga pengarna på kvalitetsgrejer och man kommer ju hur långt som helst med 1 hängpuka, golvpuka, baskagge, virvel, det ser ju naturligtvis inte lika fräckt ut men jag tycker att det är väldigt mycket lättare att spela, övriga pukor + bastrumman står ju nästan bara och tar plats, onödigt att lägga pengar på. Köp Kvalitets Kagge,Virvel, hi-hat, crash, ride, 2pukor så har du bra grund att stå på att bygga ut sen så slipper du byta ut hela kittet om nåt år!

Ps Jag lovar Mike Portnoy skulle spela lika svängigt p ett sånt kit, men hans videos ser ju inte lika fräcka ut om han satt med ett liten kit.

innan man är så pass etablerad att man slipper rådda själv skulle jag aldrig drömma om att ha ett så stort set.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...