Jump to content
Annons

effekter stängs av vid solo på mixer?


coxen

Recommended Posts

jag upptäckte idag att effekter stängs av om man kör solo på en kanal på mixern.

tänk er denna koppling:

hardware interface

mixer

delay kopplad till AUX

redrum

när man kör solo på redrumen så är delayen på. men när man kör på mixer så är den av. vad beror detta på?!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan du skicka en rns-fil så får jag se hur du kopplat?

Jag hör nämligen alltid mina sendeffekter när jag "solar" kanaler i mixern.

jo då det kan jag göra =) hur vart?

detta har inte hänt förrut och jag blir ju lite brydd.

edit: ser nu att det är reverb som inte är igång när jag solar på mixern. inte delay som jag skrev tidigare.

EDIT 2: jag tror inte det behövs skickas nån förresten.

det är enkelt, jag har inte kopplat nåt utan autokopplat med reason. jag öppnade enheterna i följande ordning:

-MClass Mastering Suite Combi

-mixer 14:2

-reverb RV7000

-DDL-1 delay

-redrum

och inget mer.

Redigerat av coxen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du effekterna i redrum med S1 och S2 rattar? I så fall "stängs" effekterna när du kör kanalen solo. Varför vet jag inte men så är det. Ett sätt att kringgå detta är att skapa en mixer bara för redrum, koppla alla redrum kannaler separat och köra effekterna där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du effekterna i redrum med S1 och S2 rattar? I så fall "stängs" effekterna när du kör kanalen solo. Varför vet jag inte men så är det. Ett sätt att kringgå detta är att skapa en mixer bara för redrum, koppla alla redrum kannaler separat och köra effekterna där.

precis så gör jag med s1 och s2!

ah ja jag får köra på det i fortsättningen, jag upptäckte detta nu efter ett års användande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...