Jump to content
Annons

Ny Låt! DJ Mellony - Fantasy Land


jockish

Recommended Posts

LÅTNAMN: Fantasy Land

ARTIST/GRUPP: DJ - Mellony

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3:55

KOMPOSITÖR: East Clubbers (Vipzone)

PRODUCENT: Mig själv =)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 6,28 Mb

STATUS: Den är klar men ändringar kommer ske efter kommentarer som ges!

Sådära,, Min nya låt vill jag att ni ägnar era öron åt en liten stund,, Säg vad ni tycker,, Ta med både Positiva saker och Negativa så jag vet som är bra och vad som inte är bra..

// DJ Mellony (Jockish)

DJ_Mellony___Fantasy_Land.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Melodin är ju inte speciell precis, har hört den innan eftersom jag ochså har massa vip-zone samplingar. En hanska dålig veration jämfört meddet jag har hört. Men jobba på det kan bli bra. Kan inte säga så mycket mer om den, eftersom melodin är allmänt tradig. Hyffsad mix.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Alltid intressant med wide-mono låtar. Låter som spelmusik från 16-bits eran. Eller kanske övergången mellan 8-bits Nintendon till de nyare 16-bitskonsolerna. Tröttsamt, om man inte har en passlig shoot-em-up framför sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

För min del så måste det kanske hända lite mer för att man inte skall tappa intresset. Och det kanske den gör om man bara skall sitta och lyssna i lurar.

Sticket blir lite mycket bastrumma, nästan så det känns som det var en repa i CD:n Tror den skulle passa lite bättre på dansgolvet efter lite rom och cola.

Då är man inte lika beroende av detaljer utan man vill bara skaka loss några timmar.. Men som sagt. Alla är olika och tur är det.

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt...Lite tjatig slinga den där....

Bastrumman kan få lov att gå helt rakt en stund. Det blir jobbigt i gängden när den studsar tillbaka sådär.

Hur mycket lirar du själv ???? Är det en massa samplingar du satt ihop ?? I så fall...titta dig i spegeln och säg " detta är inte mina egengjorda samplingar", "inte min låt", "som jag skall sprida på ett seriöst forum".

..om inte. Kör på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allstå det här är det första 3 tonartsföljderna jag lärde mig.. Typ då jag var 7 år.. (1968).. Sen tycker jag om Arpsen runt det hela.. Men det händer ju inte ett dugg ju.. Soundet är helt ok men melodin är hur tråkig som helst.. Hmm.. Inte en ett tonartsbyte ju? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gråt inte Jokish.

Alltid samma gamla avdankade skummisar och trubadurer som ger mig dåliga kommentarer. 😆

Men ingen av dom har någonsin lyckats göra något bra, så skit i dom och kör på!

Låna, sampla, sno och mixa! Det är så det går till!!!!

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

Ber om ursäkt för mina hårda ord.

De var dock lite skämtsamt menade.

Jag tycker dock att luktar lite "kartellbildning" på demoforumet i bland.

Vissa kan skicka upp gamla kassettband och annat och få fin kritik för någon "unik" ton man lyckats klämma ur sig medan vi som inte ingår i "gänget" inte ens får ett rakt svar på enkla frågor.

Men...ber om ursäkt igen :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ber om ursäkt för mina hårda ord.

De var dock lite skämtsamt menade.

Jag tycker dock att luktar lite "kartellbildning" på demoforumet i bland.

Vissa kan skicka upp gamla kassettband och annat och få fin kritik för någon "unik" ton man lyckats klämma ur sig medan vi som inte ingår i "gänget" inte ens får ett rakt svar på enkla frågor.

Men...ber om ursäkt igen 😆

ibland kommer det gnälliga inlägg ja.

Men att ta fram melodier och modifiera ljud från grunden respektive att använda färdiga loopar och samplingar är 2 olika världar om du frågar mig.

och jag föredrar det förstnämnda.

Jag tycker att du ska slipa till en egen melodi mr jockish!

jobba på!

peace out

Redigerat av Berra
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger kritik för att det ska peppa och skapa lite "nu j**lar ska jag visa dom" å så.. 😕. Samtidigt är jag ärlig i min kritik.. Jag säger inte att nåt är bra föränn jag verkligen tycker det är bra.

Om jag skulle säga att allt lät skitbra så kan det ju gå som för Idiot.. förlåt idol-Anna

Kolla in http://idiot.se/2006/09/01/anna-nyblom-idol-2006/ 😛

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...