Timpa Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Har precis inhandlat en ny dator. Men känner att prestandan inte e den högsta! Har en AMD 3800 ghz 1024 internminne! Och Hp är märket! När jag tillexempel kör Live6 så känner jag att den segar på vissa synthar! Vad tycker ni jag borde göra för uppgradering på datorn? Räcker det med mera minne?
Pain, baby Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 (redigerat) 1 gb minne borde räcka långt.. Visst det kan vara bra med mer då man arbetar med samplingar... Med du säger segar, menar du då fördröjning på ljudet? Vad har du för ljudkort? Redigerat 5 november 2006 av Pain, baby
Timpa Postat 5 november 2006 Trådstartare Postat 5 november 2006 Har ett Emu0404 men det verkar snarare vara att procenten går upp till 40 procent när man jobbar med ett par synthar? Kanske e normalt? Men vilket minne passar moderkortet till AMD? eller vilket ska man fråga efter när man handlar nytt?
Pain, baby Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Har inte stor koll, men däremot vet jag att Kingstons är billiga..
Jejje Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Har ett Emu0404 men det verkar snarare vara att procenten går upp till 40 procent när man jobbar med ett par synthar? Kanske e normalt? Men vilket minne passar moderkortet till AMD? eller vilket ska man fråga efter när man handlar nytt? Men då ska de ju ändå inte börja "sega" sig. Knaster får man dock ta ibland om man kör med låg latency! Har du ställt in alla ASIO inställningar rätt? (hur ska du veta det förresten )
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.