Jump to content
Annons

Endcredits till film

lind

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Say My Name

* GENRE: Filmmusik/Rock/Electro

* LÅTLÄNGD: 1:14

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Lindgren

* PRODUCENT: Kristoffer Lindgren

* EV. MEDVERKANDE: Kristoffer Lindgren

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1.7mb

* STATUS: Under arbete

* LÅTLÄNK:

Håller alltså på med lite endcredit-musik till en film och jag har chansat och tagit fram ett beat som jag personligen älskar, men som för en förstagångslyssnare kan vara svårt att placera taktmässigt. Vill alltså ur den aspekten veta om det funkar eller inte.

Sen är jag egentligen ingen sångare, men kommer ändå lägga sång på detta och blind för sitt eget material som man är vill jag gärna ha åsikter på om min röst är tillräckligt bra för att spelas publikt. Vill inte släppa iväg nåt som låter halvdant.

Mix och arr får gärna kommenteras också!

Danke

Redigerat av lind
Dela på andra sajter

Annons

Ja precis som du säger så är det lite svårt att lyssna på. Jag vill inte verka tråkig här men jag tror det passar bättre med en helt rak fjärdedels baskagge a la standard. :rolleyes:

Fint annars du! Kan nog passa väldigt bra som slutlåt.

Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Beatet är inte för svårt, men jag gillar inte ljudet på det. Skulle vara mjukare.

Sen fick man ju inte höra sången ihop med fullt ös, bara i introt, o då låg det för högt. Annars höll det nog.

Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Om du anpassar rytmsieringen i de övriga instrumenten mer efter beatet tror jag det kan bli fett. Det behöver bli ett paket, för nu låter det som två olika låtar som spelar samtidigt nästan. Jobba, jobba, jobba så kan det blir tungt. Inget fel på soundet i beatet enligt mig.

Dela på andra sajter

Äckligt bra.

Vad är det för ljud som låter; "BBZZZZHRRTZ"? 😆

Nu är jag taktfreak, och jag tycker att du ska köra på det som det är.

Det är beatet som ger skön karaktär till just det här, och sen smutsa ner pianot en aning, som någon sa - så är det perfekt. 😏

Dela på andra sajter

Det är väl ingen fara, men ska du ha det så smetigt som det är så får du se till att tajta upp. Sitter inte ihop just nu, vilket kan vara läckert i vissa sammanhang men känns bara fel nu mot pianot och stråkarna. Triolerna tippar liksom...

Snygg vers där innan!

Dela på andra sajter

Tack för all respons!

Det är väl ingen fara, men ska du ha det så smetigt som det är så får du se till att tajta upp. Sitter inte ihop just nu, vilket kan vara läckert i vissa sammanhang men känns bara fel nu mot pianot och stråkarna. Triolerna tippar liksom...

Jag tror också att det är där det ligger, men efter ett samtal med producenten till filmen tror jag inte att dom kommer våga använda sig av det.

Det måste låta som det alltid låtit och ha en tillräckligt stor portion kommerc.

Trist i min mening, electrobeatet är det ända som gör den här låten orginell.

Får se om jag driver vidare det här projeket på egen hand.

Kul att det är några som gillar det iaf!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.