Jump to content
Annons

Eken ft. Nexustwins - Trance dream


Recommended Posts

LÅTNAMN: Trance dream

ARTIST/GRUPP: Eken & Nexustwins

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3:51

KOMPOSITÖR: Erik, Rasmus, Sebastian

PRODUCENT: Erik, Rasmus, Sebastian

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,53

STATUS: Färdig när ni säger det 😏

LÅTLÄNK: Ladda ned!, Streama!

Eken_ft._Nexustwins_-_Tranc.jpg

Nu är vi till baka med en ny "singel". Precis som förra gången är det Eken & Nexustwins som har gjort ett litet sammarbete. Skillenaden denna gång är att Vi tänker ta åt oss allt och se över det!. som ni säger att vi ska ändra 🙂... Även om vi inte gillar förslaget kommer det alltså att testas. 🙁

// Nexustwins & Eken

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vi tänker ändra ALLT. som ni säger att vi ska ändra 🙂... Även om vi inte gillar förslaget kommer det alltså att testas.  😉

Är det inte viktigare att ni själva är nöjda med låten än att behöva ändra allting för att fylla allas "krav"?

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

vi tänker ändra ALLT. som ni säger att vi ska ändra 🥰... Även om vi inte gillar förslaget kommer det alltså att testas.  :rolleyes:

Är det inte viktigare att ni själva är nöjda med låten än att behöva ändra allting för att fylla allas "krav"?

Du har helt rätt, det är nu ändrat ^^.

Kommentera! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att introt var coolt. Jag lyssnar normalt mest på House etc. men jag gillade suget ni fick in. Det känns som om tonerna kommer nån millisekund senare än vad man väntar sig, så man sugs hela tiden med i den sista. (dududu >du<).

Den sista tonen kommer ungefär som man tänker sig en kille som är helt slut men ändå försöker slå någon. Lite på efterkälken men med en grymt samlad kraft.

Vore lättare att beskriva känslan om jag kunde visa gester ^^.

Däremot måste jag tyvär såga det som kommer senare i låten (efter att den droppar intromelodin). Det låter alldeles för fjortistrance för min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som introt suger jag till mig kritiken, :rolleyes:

Tack!

Bra svar 🙂

Nu till låten...

Jag gillar soundet ni har fått till. Bra ljud!

MEN! Jag gillar inte låten som kommer. Altså melodin ni har i ref... Vers är bra. Kanske en aning vanligt, men jag gillar det vanliga. 🙂

Dessutom tycker jag ni ska droppa PLING PLONG ljudet i uppb. til ref.

Som han innan mig sa, lite fjortistrance stuk över det hela, men varför ska det va fel? Det fínns ju massa 14isar där ute som diggar sånt här. Kör hårt grabbar! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som om tonerna kommer nån millisekund senare än vad man väntar sig, så man sugs hela tiden med i den sista. (dududu >du<).

Den sista tonen kommer ungefär som man tänker sig en kille som är helt slut men ändå försöker slå någon. Lite på efterkälken men med en grymt samlad kraft.

Triolerna i början ja 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Du/ni postar ju ganska frekvent nya trancelåtar, och därför kanske inte alla orkar kommentera varje låt. Man skulle kunna se det som en sorts inflation.

Jag tyckte för övrigt det lät bra, men i mina öron blir det lätt "trance som trance", så jag kanske inte är rätt person att fråga. Catchig melodi i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trance alltså.. Inte min favorit-grenre direkt men jag gillade eran låt ändå.

Dock så hörde jag knappt basen, feta till den lite kanske? 😳

Samma med kicken, i mitt tycke vore det nog bra om den kunde höras lite mer.

På vissa ställen låter det som ni bara drar ner ljudet på en synth och sen upp igen, inget fel med det, men testa gärna pan'a ljudet mellan kanalerna också så kan man få en härligare stämning om man är flitig.

Vill dock påpeka att intro samt outro är lite för korta, vanligtvis brukar trance ha utdragna intron och outron för att man med enkelhet ska kunna mixa låtarna, kan vara nått att tänka på i eran låt då den började på en gång, och slutade tvärt.

Nu vet jag inte vad för program ni använder för att producera musiken, men jag vet att Computer Music (www.computermusic.co.uk) har en guide över hur man producerar trance i Reason. Kan vara värt att kolla på även om ni inte kör Reason, dom går igenom strukturen och allt sånt på ett bra sätt.

Nu ska jag lyssna på låten igen för att se ifall jag missade något. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm.. detta är okey skulle jag vilja säga... gillar dock inte melodin, den känns för sprallig typ. som att den skulle passa in på smurfhits. skulle nog vilja ha lite mer tryck i bas/kick också... fortsätt prodda göbbar

//Nicke

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad för program ni använder för att producera musiken, men jag vet att Computer Music (www.computermusic.co.uk) har en guide över hur man producerar trance i Reason. Kan vara värt att kolla på även om ni inte kör Reason, dom går igenom strukturen och allt sånt på ett bra sätt.

Vi har använt Cubase & Fl-Studio. Efter som Nexustwins har hållt på med 5 å rmed musik och eken ca 3(?). Så tror jag inte riktigt att vi behöver en manual för att skapa trance. Reason kan jag grunderna i, 😄 .

hmmm.. detta är okey skulle jag vilja säga... gillar dock inte melodin, den känns för sprallig typ. som att den skulle passa in på smurfhits. skulle nog vilja ha lite mer tryck i bas/kick också... fortsätt prodda göbbar

Ny mix är på G, ska lägga upp den när den är färdig 🙂.

På vissa ställen låter det som ni bara drar ner ljudet på en synth och sen upp igen, inget fel med det, men testa gärna pan'a ljudet mellan kanalerna också så kan man få en härligare stämning om man är flitig.

Upplevelsen att den drar ner på ljudet beror på master compressorn. Använde en ganska hård komporession på låte för att få upp trycket.

På vissa ställen låter det som ni bara drar ner ljudet på en synth och sen upp igen, inget fel med det, men testa gärna pan'a ljudet mellan kanalerna också så kan man få en härligare stämning om man är flitig.

Paannat har vi gjort en del men ska fösköka öka detta vi en ny mix 🙂.

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...