Jump to content
Annons

Varför hatar gud oss så mycket?


Pluffo

Recommended Posts

Följande notis kunde man för ett tag sedan se på tv3-text:

"Tutt-Linda ska tydligen sjunga

Linda [...] som blev känd på något sätt i en dokusåpa ska nu släppa en skiva, skriver Aftonbladet. Bakom alltihop står allas vår Dr. Alban.

Låten heter "Summerlove" och Linda säger i tidningen att hon satsar stenhårt på sin nya karriär som popstjärna. Varför hatar Gud oss så mycket?"

Videon:

http://wwwb.aftonbladet.se/vss/streaming/t...avdelningslage=

Vad säger man? Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta 😎 eller gråta 😆

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😎😆😄

Vaiheeelveeteee.. Dehär bara -måste- jag såga nu!

Låten (kompositionen): Tja, inte så illa pinkat, låter som ännu en låt från stockholmstrakten. Lite tråkig men helt ok.

Sången: Hennes lead är pitchad konstant. Tror inte ens en vanlig autotuner har bitit på dehär. Detta har producenten fått slita med manuellt. Uttalet ska vi inte prata om. Människan har förmodligen inte en aning om vad hon säger... Riktigt dåligt!

Produktionen: Helt ok ju.. Körerna bakom tutt-linda räddar upp grymt mycket.

Videon: Ett skämt! Såg ut som en hemmavideo ju. Tutt-linda ser onaturlig ut hela tiden, och det gör även alla runtomkring. Dessutom syns det att det är svinkallt. Vad gör den där fula bilen som klipper in ibland? Existerar inte en endaste gnutta sommarkänsla här. Genomruttet!

Annars så är det ju rätt roligt alltihopa. Jag väljer att skratta istället för att gråta helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan ju fundera på hur i helvete Tutt Linda har hamnat i denna svängen. Kan ge mig fan på att hon ser det "som en kul grej" som alla andra som har varit på tv och inte har nån talang. Alltså inte det minsta seriös, och då antagligen inte en susning när det gäller musik.

Hon sa för ett tag sen i Fråga Olle på kanal 5 att det enda hon är bra på är sex. Hon hade nog gjort ett klokare val om hon hade spelat in en porrfilm. Sen har hon ju då faktist indirekt erkänt att hon absolut inte kan sjunga. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tänk om tutt-linda hade gått in och gjort en exprementiell jazz-fusion platta med en kammarorkester från helsingfors. DÅ hade jag blivit jäkligt imponerad. Nu gör hon ju bara det hon förväntas göra. En euro-disco tjänga med lite snabba bilar och båtar. Så förutsägbart så att det gör ont.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte stackars Lindas fel! Hon kan väl inte hjälpa att det finns en massa idioter som köper och lyssnar på sånt skit. Hade det inte funnits pengar i det så hade inte ett bolag givit ut henne. Sen kan man ju diskutera hennes musikalitet... eller snarare bristen på densamma. Med det är ju inte hennes fel det heller. Alla kan inte vara lika talangfulla som vi här på forumet... vi som säkert inte skulle sälja oss för att få stå i rampljuset.... eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte stackars Lindas fel! Hon kan väl inte hjälpa att det finns en massa idioter som köper och lyssnar på sånt skit. Hade det inte funnits pengar i det så hade inte ett bolag givit ut henne. Sen kan man ju diskutera hennes musikalitet... eller snarare bristen på densamma. Med det är ju inte hennes fel det heller. Alla kan inte vara lika talangfulla som vi här på forumet... vi som säkert inte skulle sälja oss för att få stå i rampljuset.... eller?

ord

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte stackars Lindas fel! Hon kan väl inte hjälpa att det finns en massa idioter som köper och lyssnar på sånt skit. Hade det inte funnits pengar i det så hade inte ett bolag givit ut henne. Sen kan man ju diskutera hennes musikalitet... eller snarare bristen på densamma. Med det är ju inte hennes fel det heller. Alla kan inte vara lika talangfulla som vi här på forumet... vi som säkert inte skulle sälja oss för att få stå i rampljuset.... eller?

inte ord.

Bara för att det finns en marknad för vapen, är det då ok att tillverka och sälja dem till valfritt krigshärjat afrikanskt land med barnsoldater?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte stackars Lindas fel! Hon kan väl inte hjälpa att det finns en massa idioter som köper och lyssnar på sånt skit. Hade det inte funnits pengar i det så hade inte ett bolag givit ut henne. Sen kan man ju diskutera hennes musikalitet... eller snarare bristen på densamma. Med det är ju inte hennes fel det heller. Alla kan inte vara lika talangfulla som vi här på forumet... vi som säkert inte skulle sälja oss för att få stå i rampljuset.... eller?

"En massa idioter". Tror du att vi bestämmer vad vi lyssnar på, klär oss i å köper? Det är industrin som gör det å dom gör de lätt för sig med denna typ av musik. I princip alla älskar ju musik och har det som nåt sorts intresse men många väljer inte själva och behöver inte välja själva för det gör radio- och tv-kanalerna och skivbolagen åt dom. Sen finns det väldigt mycket bra kommersiell musik... detta är ju förstås inte bra.

Jag vet inte vem Linda är (vem e det?) men detta känns ju verkligen som ett skämt. Så jävla dålig kvalité på allt. Till och med siliconbrösten ser billiga ut. Snygg bil dock...

/Peace out

Redigerat av nadom
Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätter i samma stil:

Bara för att det finns aids och könssjukdomar är det väl inte ok att tillverka massa mediciner och betala massa utvecklingskostnader genom forskningsbidrag, som tas av skatt från folk som aldrig haft aids. 🙂 skitsamma, det var inte dit jag ville komma...

Så länge det finns en marknad för något, så kommer produkten att finnas där, vare sig vi vill eller inte, och vare sig den är bra eller inte, tex "jag har varit med i en dokusåpa och vill nu bli artist" musiker. Folk köper skräp (förmodligen för att det är billigt och lätt att ta åt sig), och då tillvekar folk skräp. Ett problem uppstår dock när det som bjuds slutligen bara är skräp, då finns det ju inte mycket att välja på. Och då väljer de flesta att köpa det som finns och nöjer sig med det. Andra skapar lite eget och nytt, men som på grund av stora omkostnader inte kan nå ut till den stora massan. Sålunda kan inte den stora massan veta om det, och det kan inte heller slå ut det etablerade. Det blir lite som en ond spiral, men förr eller senare tror jag att detta kommer dö ut. Och de stora skivbolagen kommer gå under eller anpassa sig.

Hon är säkert medveten om vad hon gör, och jag kan inte säga att det låter bra eller intressant. Det är lika mycket hennes fel att hon vill slå som artist som de som köper sådan musik.

EDIT: Allmänt

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att det finns en marknad för vapen, är det då ok att tillverka och sälja dem till valfritt krigshärjat afrikanskt land med barnsoldater?

Hmmm... det är väl en stor skillnad mellan vapen och dålig disco, barnsoldater och silikontuttar eller? Jag kan inte se relevansen i jämförelsen... bara dumt och smaklöst!

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete pöjkar. Håller till ämnet. Blåst blondin som tror hon kan sjunga och inte komunism och världspolitik. Och hur kom jag då fram till att hon är blåst blondin. Jo för jag känner smarta blondiner. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att det finns en marknad för vapen, är det då ok att tillverka och sälja dem till valfritt krigshärjat afrikanskt land med barnsoldater?

Hmmm... det är väl en stor skillnad mellan vapen och dålig disco, barnsoldater och silikontuttar eller? Jag kan inte se relevansen i jämförelsen... bara dumt och smaklöst!

Klart det är en stor skillnad. Det skulle väl vara tämligen meningslöst om jag drog upp ett exempel om dålig film och idioter som köper den och om hur det inte är skådespelarnas fel. Det var därför jag visade på något helt annorlunda men ändå lika.

Som du resonerar så kan man inte hålla en människa ansvarig för någonting eftersom allt är någon annans fel. Visst, den teorin är ju logiskt riktig men knappast praktiskt användbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är dock inte så etisk och trevlig.

logiskt riktig men knappast praktiskt användbar.

De praktiska tillämpningarna du talar om är de som faktiskt finns. Det är i vissa fall sämre än andra, men de händer ändå, varesig du vill eller inte. Folk köper dålig musik som dåliga artister har producerat för att få lite uppmärksamhet, och folk säljer vapen till länder med barnsoldater. Hur man än vrider och vänder på kakan så blir det ändå:

1: Tämligen logiskt (t.ex stor vinst kan införskaffas)

2: Händer i praktiken (bevisligen, annars skulle ju soldaterna vara utan vapen, och den dåliga musiken inte finnas)

3: I vissa fall högst omoraliskt. Men pengar har ingen moral.

Link to comment
Dela på andra sajter

Neko,

Du har halkat in på fel spår. Med logisk menar jag att; visst är det så. Det är alltid någon annans fel och anledningen till att någon annan har gjort fel ligger på någon ytterligare annan. Och så fortsätter det.

Med praktiskt användbart menar jag att det inte är hållbart att bygga upp ett samhälle på dessa grunder. Då skulle man t ex aldrig kunna straffa någon för ett brott eftersom det ju är "någon annans fel".

Link to comment
Dela på andra sajter

Neko,

Du har halkat in på fel spår. Med logisk menar jag att; visst är det så. Det är alltid någon annans fel och anledningen till att någon annan har gjort fel ligger på någon ytterligare annan. Och så fortsätter det.

Med praktiskt användbart menar jag att det inte är hållbart att bygga upp ett samhälle på dessa grunder. Då skulle man t ex aldrig kunna straffa någon för ett brott eftersom det ju är "någon annans fel".

Sant sant. Sorry att jag gled iväg, då är jag med på hur du menar.

[OT]

Lite som att man skyller på något annat om man råkat kvadda sin eller nån annans bil 🙂typ såhär.

[/OT]

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför hatar Gud oss så mycket?"

tydligen får vi välja,

imbicill musik

eller

vackert väder

solen är alltid en vän i alla väder (?)

😉

Umm... jag tycker inte det är ett val.... hemsk musik OCH bra väder (nu i alla fall)

EDIT: Jättefel...

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte stackars Lindas fel! Hon kan väl inte hjälpa att det finns en massa idioter som köper och lyssnar på sånt skit. Hade det inte funnits pengar i det så hade inte ett bolag givit ut henne. Sen kan man ju diskutera hennes musikalitet... eller snarare bristen på densamma. Med det är ju inte hennes fel det heller. Alla kan inte vara lika talangfulla som vi här på forumet... vi som säkert inte skulle sälja oss för att få stå i rampljuset.... eller?

De flesta (om inte alla) horar sig för att hävda sig någongång. Men det utesluter inte att Linda är lika pinsam som videon. Riktigt pinsamt! 🙂

Ska man sälja sig för succé kan man iaf göra det någorlunda inom sina egna talanger (förutsatt att man har några). Jag skulle t.ex aldrig få för mig att ställa upp som keynote speaker på Nobellmiddagen, oavsett. Det hade oxå blivit riktigt pinsamt! 😄

Men det är sant, detta handlar bara om pengar. Det kommer att sälja hur dåligt vi än anser det vara. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

...Så står de fem skivbolagen och förbananr internet och fildelning. Jag hoppas att fildelning kommer leda till en reningsprocess av hela musikindustrin. Folk köper kvalitetsmusik och tankar hem skit. Tyvärr verkar det ju inte riktigt stämma överens med verkligheten. Men på sikt kanske.

För att knyta an till trådens titel, Gud har blivit lite mer sofistikerad helt enkelt. Han har övergivit allt vad syndafloder och gräshoppor heter. Nu låter han en våg av horribel musik svepa över oss, och Big Brother-Linda och Robinson-Vincent är hans sändebud! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

. Jo för jag känner smarta blondiner. 😄

Va finns det sånna!?

😎 Förlåt, jag vet att man inte får skriva så, men jag var tvungen. Ibland bara måste man vara ful och överdrivigt grabbig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer nog snart en Absolute Boobie med Robinson-Emma, Systrarna Graf, Samantha Fox, BB-Linda och inte minst Victoria Sifstedt som ju gjorde den fantastiska "Hello Hey" för ett tag sen. Minns den för den fantastiska lyriken;

"Hello hey, what's your name, I need to know - don't wanna call you my mystery boy" 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad det är störigt med sån här bananskals kändisar, om hon ställer sig i tv å surrar en massa skit som programledare på nått taskigt program gör väl det samma.

Men för fan hon låter ju som hon har en anka uppstoppad på nåt konstigt ställe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som skivbolagen har mer och mer tagits över av fd. börshajar, det som gäller nu förtiden är.

  • Kortsiktiga investeringar som måste betala sig snabbt! rusktigt snabbt!
    För att sedan slänga iväg det när det blir värdelöst, som det egentligen var ifrån början också.
     
  • Använd något som allmänheten har en åsikt om, all uppmärksamhet är bra marknadsföring. (Titta bara på denna tråden)
     
  • Lura de som inte har så mycket pengar, men är redo att lägga hela slanten, som också kan övertala folk om sin vilja. (barn)
     
  • Skyll på okända fakta om investeringarna inte betalar sig.

Själv lyssnade jag på AC/DC, Dio mm.. när jag var barn och de/dem som

påverkade min musiksmak var min familj och kompisar.

Inte glass-paket,dryckes-annonser, chips-påsar, mm...

Tack för att ni läste mitt inlägg och stackars barn i dagens samhälle...

Usch jag vill inte säga det, men det var bättre förr...

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Usch jag vill inte säga det, men det var bättre förr...

Vet inte riktigt om jag håller med. Förr var Beatles tunga killar som var alldeles för långhåriga för att stackars små förtryckta oskulkdsfulla flickor skulle få lyssna på dem. Förr var det Tore Skogmans musik som spelades på gramofonerna och i radioapparaterna i folkhemmet Sverige. Jazz var syndigt, rockenbegränsade sig till tråkiga fyrtolvor av Elvis. Visst hände det saker på 60-70-talen, med proggen och NWOBHM, med Sabbath, Zeppelin och Purple... men ingen var liksom utvecklat. Det fanns fortfarande inte mycket att välja på om man jämför med dagen musikutbud.

Nu har vi fanimej valfrihet! Vi kan välja att lyssna på storbystade semikändisar eller varför inte lite skön deathmetal när vi ändå är igång.

Låt Linda köra sitt rejs! Vem bryr sig?Vi kan välja att lyssna på annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

One-hit-wonder... kommer ni ihåg Viktoria Silvstedt..det blev ett jäkla rabalder när hon gjorde sin skiva...

Jag tror ändå att det här går hem i sommar..det är nog precis tajmat för dom flestas semestrar, lagom lättsmält...

Hade hon haft vändstekta ägg istället för 4,5kilo silikon hade hon inte stått där bakom albans mikrofon.... 😄

Edit: fyndigt till-ägg

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...