Jump to content
Annons

Bengan


Bengan (oregistrerad)

Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)

Tjenahej!

Som ny på Studios forum tänkte jag bara kort säga HEJ o presentera mig lite snabbt!

bengan_guitars_5_w200.jpg

Är en 29-åring (eller 30 i år...men det talar vi tyst om) i Göteborg som uteslutande spelar "för att det är skoj". Alltså på GRAV hobbynivå. Har spelat i olika band, covertrios, partajduos, spexorkestrar och sånt genom åren men under senaste året har det blivit mest "hemmapul". Har fram till i dagarna kört på Cubasis, men nu är det Cubase SE och Studio Case som gäller ett tag framöver.

Lyssnar mest på rock/hårdrock men när jag skriver själv blir det mer "poprock" med vissa drag av singer-songwriterstuk i det hela...Är gitarrkille och inte allt för mycket kompis med klaviatur, men jag klarar att göra mig "hjälpligt förstådd". I alla fall på det området.

Är även reggad på 99musik, VST-Forum och GMFs Gitarrplank. Mest aktiv på VST-forumet dock.

Pryllistan:

Dator: Dell Dimension 4100 (733 Mhz, 512 Mb)

Mjukvara: eJay Studio, Cubasis VST 3.0, Studio Case, Wavelab, VST-plugins och blandade VSTi-er.

Ljudkort: M-Audio Audiophile 2496

Annat:

Epiphone (Akustisk gitarr)

Washburn BT6 (Elgitarr)

Behringer V-Amp2(virtual amplifier)

Behringer XM8500 (dyn. mik)

Behringer MX602 (mixer)

Generis GC-1 (kond. mick)

Evolution MK249C2 (midiklaviatur).

Låtar o sånt finns på hemsidan!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Bengan (oregistrerad)

Du anar väl inte hur rätt du har när det gäller "väntan".....det ligger i pipen med ett pålägg där...bas finns det numera oxå på den!

Tack för komplimangerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Bengan (oregistrerad)

Var ju ett tag sedan man reggade sig. Inget nytt har väl hänt egentligen, mer än att jag säger HEJ HEJ! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Bump igen då 😆

Rockfart; Jo. Det har hänt såpass mkt att låten försetts med basfil från Piteå och vidarepassats över nätet till sydligare breddgrader för vokala insatser av en skön mö. Det blir nog en låt till i samma stil vad det lider....

Demonen: Jodå...låten jag snackade med dig om spelades in i helgen. Ska trixa lite med kompguror och leadsång ikväll och sedan är det väl bara mix i kubik som gäller......varning för årets klister till refräng 😎

Annars har det inte hänt ngt, planerar nytt datorbygge så fort jag kommer tillbaka från staterna (och skatteåterbäringen trillat in).....

Aalrajt..trevligt, trevligt ska bli skoj o lyssna sen..

skulle vara najs o åka till de stejts...

ska du semestra där?...sejten..nu blir jag lite avis faktis..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Demonen: Kolla på torsdag, då tror jag det kan vara postdags....och jo..det blir nästan två veckor i Bostonkrokarna med lika delar flaggviftande, sightseeing, Madonna (!), sol och bad.....drar om en vecka precis.

Fudgen: Fina fisken? Kan du fethajja 😆. Låten dyker nog upp på torsdag...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...

Demonen: Det har nog inte hänt ett skit. En släkting gick bort precis vid förra årsskiftet och sedan blev det liksom ingen musik gjord pga annat jobb. Inte pga sorg.

Har väl bara gjort 2 låtar på hela året tror jag (varav en är postad här)...men nu har jag tjackat ett UAD-1 så nu jävlar :rolleyes:. Ska väl göra lite mer rock dårå...tänkte jag.

Djonas: Tillbaka...😕 Blev lite mycket ett tag.

Riche: Hej Svejs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...