Jump to content
Annons

går trögt att mixa ner


jensak (oregistrerad)

Recommended Posts

jensak (oregistrerad)

jag mixar ner en låt och det går jätte sakta typ 1 timme eller så och detta kom efter att jag lagt på 2 grand piano spår

kan någon vänlig själ förklara detta för mej 😉

fråga 2 mastring ja jag vet inget för nybörjare men jag plockar upp låtarna och pushar upp volymen då den kan vara lite låg när man mixat ner den från cubase

vet nån någon bra sida som tar upp detta med mastring så jag kan läsa lite om det jag använder wave lab 5 (helst på svenska) 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När det gäller pluggen "The Grand" så kan jag bara säga av egen erfarenhet att ljudbankerna kräver som faen av datorn... När man mixat ut låten tar det lång tid verkligen. Antagligen är det bara så och det beror på kvaliteten på själva pluggen liksom.

Prova annars att spela in låten i ljudkortet från ditt inspelningsprogram, det tar lika lång tid som låten är, annars har jag inget vettigt svar till dej eller nån anledning att skriva i denna tråden (mer än att jag vill ha svar på samma fråga).

PEACE!

Link to comment
Dela på andra sajter

vet nån någon bra sida som tar upp detta med mastring så jag kan läsa lite om det jag använder wave lab 5 (helst på svenska)

Den här kanske?

Testa annars att exportera i realtid ( realtime export ).

Då går det ju fort. Om du fryser pianopluggen innan då?

Angående mastring.

Mastering handlar om två saker:

" Källa : Wikipedia "

En bearbetningsprocess där slutkomprimering och tonjustering sker på ljud (men även andra bearbetningsprocesser), vilket som exempel kan vara musik eller filmljud. Processen kallades ursprungligen för pre-mastering.

Produktion av den färdiga mastern, inklusive att sätta koder för spårens start- och stopptider. Mastern är den kopia som används för att trycka upp ett större antal kopior av ljudmediet, till exempel vid tryckning av LP- eller CD-skivor.

Cutting room

Mastering.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...