Jump to content
Annons

I Just Wanna


emser

Recommended Posts

Annons

Lyssnar as ja skriver.

* Intro: Soft och skön lo-fi-stämning när trummorna och basen kommer in. Reagerade först på det burkiga ljudet, men det kommer mer till sin rätt när sången kommer in. Tycker dock att texten inte riktigt passar till musiken, det blir för mycket svengelska, och det känns som att orden stakas fram... Hade önskat mer flyt i framförandet.

* Refrängen: Gillar inte riktigt att rösten "ändras och blir ren", men jag förstår att du vill uppnå en tydlig övergång. Jag hade hellre sett att du arbetade mer med körerna istället och behöll lo-fi-sången hela vägen. Nu känns det mer som nån slags dussion-radio-produktion som man hört 1000 ggr förr. Visserligen känns refrängen mer naturlig andra rundan när man vet vad man har att vänta...

* Solot, passar enligt mig inte alls i denna gengre. Spela hellre nån melodislinga som är mycker mer sparsmakad. Nu blir det som en "show off", passar inte alls till stämningen/texten i låten. Dessutom är väl inte pianoljudet det mest upphetsande.

* Gitarrsolot, funkar mycket bra. Kör mer på denna stilen även i det första solot

I övrigt en skön låt som tål lite mer efterarbete och finpolering.

Nice work

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ba ems.

Tycker att sången ligger lite lågt i mixen,men det kan ju vara min lyssning..skönt piano lir,jag tycker att det passar bra som ett komplement till gura solot...Bra låt igen ems..du producerar låtar med ett högt tempo! Alltid lika hög klass.

Bugar och bockar för en mycket behaglig lyssning - tycker att det slutade lite för snabbt bara.. 🙂

Jag väntar med spännig på låten där du "klämmer i från tårna".. sång handlar ju mycket om känsla,och i den här tar du full pott!

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär, nytt piano, mer lo-fi sång i reffen, mindre cutoff på trummorna i reffen.

Jag vill att vers voxen skall kännas osäker och smygande och tyst så det har jag inte ändrat.

Nytt försök

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bättre i refen nu.

Jag tycker dock fortfarande att det är lite för mycket närhet (i refen). Speciellt på "I just wanna love you..." Sången hamnar så nära jämfört med i versen. Detta kan nog avhjälpas med lite mer tryck från körerna, och sången lite lite längre bak.

Angående pianospelet så antar jag att du vill ha det mer "solo-aktigt", låt gå för det då. Jag står fortfarande fast vid att det bryter lite mot temat i låten. Snyggt solo för övrigt iofs...

Annars börjar det helt klart likna något nu.

Fint de!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger man....du har många strängar på din lyra och framför allt många musikaliska bottnar...denna är som klipp och skuren för nattradion...har du bara inspiration i studion eller kommer musiken till dig annars också...för det kan väl inte bara vara hantverk 😱🙂😳 ännu en i mp3:an...refrängen är så förlösande av versen den skulle du kunna ligga på i en halvtimme utan att man skulle tröttna....keep up.... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger man....du har många strängar på din lyra och framför allt många musikaliska bottnar...denna är som klipp och skuren för nattradion...har du bara inspiration i studion eller kommer musiken till dig annars också...för det kan väl inte bara vara hantverk 😱😄😆 ännu en i mp3:an...refrängen är så förlösande av versen den skulle du kunna ligga på i en halvtimme utan att man skulle tröttna....keep up.... 😱

He he... inspira-vaförnåt?

Ny mycket bättre version uppe nu.

Tack

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi se vad du hittat på den här gången...

Oj det låter redan mycket bättre (men gitarren "hackar" till precis i början på 0:30). Känns som att att basen är väldigt djup, och trummorna ligger långt bak. Men det är inget som stör, ganska bekvämt trots allt på nåt sätt.

Nu så!!! Äntligen har du fixat till refrängen, låter genast mycket trevligare. Kören kommer fram mycket bättre nu, och leadsången sticker inte ut sådär jobbigt som den gjorde innan. Dock kan du kanske lägga till nån liten slinga, eller pad, i bakgruden för att förstärka andra refrängen. Men det är en småsak.

Det låter mycket bra och behagligt nu, introt funkar dessutom väldigt bra.

Så ska det tas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi se vad du hittat på den här gången...

Oj det låter redan mycket bättre (men gitarren "hackar" till precis i början på 0:30). Känns som att att basen är väldigt djup, och trummorna ligger långt bak. Men det är inget som stör, ganska bekvämt trots allt på nåt sätt.

Nu så!!! Äntligen har du fixat till refrängen, låter genast mycket trevligare. Kören kommer fram mycket bättre nu, och leadsången sticker inte ut sådär jobbigt som den gjorde innan. Dock kan du kanske lägga till nån liten slinga, eller pad, i bakgruden för att förstärka andra refrängen. Men det är en småsak.

Det låter mycket bra och behagligt nu, introt funkar dessutom väldigt bra.

Så ska det tas!

Hell yes! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...