Flixen Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Hej ja är ny här! Ja har en liten hemma studio och jag använder mig av programet cubase LE. Jag vill försöka klippa spåren lite mer exakt men "saxen" liksom hackar fram. Kan jag göra något åt detta??
musik (oregistrerad) Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Hej! Jag har också det programmet. Kan man inte dra ut vågformsbilden så den blir förstorad och därför ge mer exakta klippmöjligheter?
Claes Holmerup Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Jag kör inte LE, men det borde finnas Snap eller Grid som kan ändras i Arrange-fönstret...
Flixen Postat 3 oktober 2006 Trådstartare Postat 3 oktober 2006 Hej! Jag har också det programmet. Kan man inte dra ut vågformsbilden så den blir förstorad och därför ge mer exakta klippmöjligheter? Nej det blir ingen skilnad. "Saxen" hoppar i samma lägen iallafall:(
Flixen Postat 3 oktober 2006 Trådstartare Postat 3 oktober 2006 Hej:D:D Hehe ja hitta knappen snap!! Tack ska ni ha!!!
Flixen Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Postat 5 oktober 2006 Hej:D Jag användet mig av cubase LE. Men nu har det börgat fattas spår i mina inspelningar. När jag söker efter nem blir det bara fel spår. Vad kan jag göra??
DrHans Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Vad du kan göra är att börja med att förklara dig mycket bättre så blir det enklare att hjälpa dig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.