Jump to content
Annons

Holy (en låt om en döende Gud) NY MIX


emser

Recommended Posts

Ja nu kanske det blir debatt.

Gud summerar livet och upptäcker att det inte hjälpte att vara helig.

Tacksam för kommentarer på allt.

Den är bara i skiss stadiet ännu så allt kan ändras.

/emser

LÅTNAMN: Holy

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: pop/rock

LÅTLÄNGD: 4:52

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 5.9 megabyte)

STATUS: Skiss

Holy__post7_.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det låter schysst. Sången fungerar bra - sen kan det bli lite tjatigt mot slutet med Holy holy .... men det är väll så pop brukar vara?

Gillar verkligen själva "lay-outen" på musiken - trummorna funkar osv. Det blir en väldigt fyllig ljudbild med tydlig sång.

När det kommer till texten så kan jag ju bara säga att det är en häftig tanke. Vad vänder sig gud till när han dör? Dör gud när folk slutar tro? Ja ja tanke drevet kan dras hur långt som helst. Men fin tuch med det sista som blir som en klagosång där jag tror många människor kan känna igen sig "Jag har gjort mitt bästa med det gav inget". å det behöver inte vara religiöst eller anti heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker alltid dina intros är fascinerande och snygga. Väcker ett intresse liksom och det är väl det som är meningen. De är inte heller lika varandra, en bra egenskap.

Du får fram stämningen bra i versen. Orgelljudet passar bra. Refrängen är bra också men skulle vilja att du vänder upp handflatan tydligare. Du är på god väg men det släpper inte riktigt, kanske är det de mörka tonerna i orgeln som håller kvar stämningen från versen. Testa att förändra ljudbilden mer i refrängen. Fast det är ju vad jag tycker och kanske inte alls vad du vill uppnå.

Bra som vanligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter schysst. Sången fungerar bra - sen kan det bli lite tjatigt mot slutet med Holy holy .... men det är väll så pop brukar vara?

Gillar verkligen själva "lay-outen" på musiken - trummorna funkar osv. Det blir en väldigt fyllig ljudbild med tydlig sång.

När det kommer till texten så kan jag ju bara säga att det är en häftig tanke. Vad vänder sig gud till när han dör? Dör gud när folk slutar tro? Ja ja tanke drevet kan dras hur långt som helst. Men fin tuch med det sista som blir som en klagosång där jag tror många människor kan känna igen sig "Jag har gjort mitt bästa med det gav inget". å det behöver inte vara religiöst eller anti heller.

Ja det blir lite tjatigt men jag tänkte på såna där frikyrkosånger som blir som mantran som upprepas i evighet. Kanske inte funkar men nu i mix 2 så har jag grejat med lite variationer.

Kul att du gillar ljudbilden, den var inte helt lätt att få till. 😱

Skönt att du lyssnade på texten, jag har ju för en gångs skull försökt att tänka till.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker alltid dina intros är fascinerande och snygga. Väcker ett intresse liksom och det är väl det som är meningen. De är inte heller lika varandra, en bra egenskap.

Du får fram stämningen bra i versen. Orgelljudet passar bra. Refrängen är bra också men skulle vilja att du vänder upp handflatan tydligare. Du är på god väg men det släpper inte riktigt, kanske är det de mörka tonerna i orgeln som håller kvar stämningen från versen. Testa att förändra ljudbilden mer i refrängen. Fast det är ju vad jag tycker och kanske inte alls vad du vill uppnå.

Bra som vanligt!

Ja intron är kul men ibland så känns det som att introt lovar för mycket och det blir svårt att leva upp till det i resten av låten.

Jag tog bort ogeln i slutrefrengerna och det blev ju mycket bättre, tack!

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)

Helt ok låt. Låter som en blandning mellan Peter Gabriel och Alice in Chains på något underligt sätt. Detta ser jag som positivt.

Temat som du använder är både intressant och ointressant på samma gång. Intressant för att det ger en ny vinkel. Ointressant för att det vore helt omöjligt om nu Gud finns. Jag tänker inte gå in i en debatt, men jag tror inte på denna teori som du skriver om. Mycket intressant tanke dock.

Sitter med risiga lurar på jobbet så jag vill inte kommentera kvaliteen på soundet för mycket. Sången svajar dock till ibland och låter onaturlig. Vad använder du för effekter? Nån delay som ligger och svajar eller Autotune?

Annar ligger sången riktigt snyggt och du väver in dubbar och körer väldigt snyggt.

Gött mos...musikaliskt i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok låt. Låter som en blandning mellan Peter Gabriel och Alice in Chains på något underligt sätt. Detta ser jag som positivt.

Temat som du använder är både intressant och ointressant på samma gång. Intressant för att det ger en ny vinkel. Ointressant för att det vore helt omöjligt om nu Gud finns. Jag tänker inte gå in i en debatt, men jag tror inte på denna teori som du skriver om. Mycket intressant tanke dock.

Sitter med risiga lurar på jobbet så jag vill inte kommentera kvaliteen på soundet för mycket. Sången svajar dock till ibland och låter onaturlig. Vad använder du för effekter? Nån delay som ligger och svajar eller Autotune?

Annar ligger sången riktigt snyggt och du väver in dubbar och körer väldigt snyggt.

Gött mos...musikaliskt i alla fall.

Tackar,

Ja, det är ju ingen direkt teori jag lanserar här, bara en lite skruvad idé.

Det är nog delaystudsarna som det ligger en phaser på som ställer till det ibland, ingen autotune här.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...