Jump to content
Annons

Midi problem


trancedanne

Recommended Posts

Upddaterar denna tråd nu, har nämligen problem med att kunna spela på mina software syntar, de reagerar inte alls trots att programmet visar midi aktivitet. Vad kan det vara för problem? Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde svara. 😄

Mvh

Danne

Redigerat av trancedanne
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jasså där ser man tack som fan 😉 Nu så har jag ändrat till usb men min software synt reagerar fortfarande inte även om det visar midi activity i programet, något jag har glömt att göra? 🥰

strunta i cubase o bara köra reason för synthar, har du glömt.. !!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

haha det är väll trummorna som är reasons främsta vapen? 😄

Aja i alla fall någon som vet varför syntarna i programmet inte reagerar även om det visar midi aktivitet??  🙁

trummorna som främsta vapen!??

nenenene, nu har du missuppfattat alllt.. 😄

reason är ett starkt vapen i kampen! :rolleyes:

edit: starkaste!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

mickeand (oregistrerad)

När jag har haft liknande problem så har jag som regel gjort något av följande:

* Inte kopplat MIDI-spårets IN till mitt USB-keyboard

* Inte kopplat MIDI-spårets OUT till det VSTi som jag vill använda (alt till fel VSTi)

* Inte aktiverat (enable) spåret för inspelning alt glömt slå på monitoring på spåret

* Har även råkat utför att spåret varit inställt så att det tar emot data på fel midi-kanla/-er. Fast det är ett område jag inte riktigt behärskar, så det ska jag inte ge mig in på.

Sedan brukar jag få starta om Cubase typ varje gång jag ska använda det därför att jag startat programmet innan mitt USB-keyboard (ett Oxygene8 v1) hunnit starta upp helt och hållet 😆

/mickeand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...