Jump to content
Annons

Utljud dör när jag använder alla 16 inputs


Humor

Recommended Posts

Hej.

Har två stycken ESI ESP 1010 och ett cubase SL3 men när jag i VSTConnections aktiverar alla ingångar så dör utljudet.

Det fungerar att lägga in 10 ingångar (det är 8 st analoga in och 2 digitala in på varje kort) men så fort jag lägger in den 11e kanalen så dör utljudet.

Antar att det har någonting med att cubase gör något fel så fort jag kopplar in det "andra" ljudkortet.

Har inte hittat någonting i manualen till korten hur man ska göra om man använder två kort men windows hittar båda koten då jag kan spela upp ljud i båda korten från t.ex. WMP.

Ett annat problem som ev. kan ha ngt. med detta att göra är att jag bara får EN liten ikon i aktivitetsfältet från ESIljudkrtetn vilket ju gör att jag ej kan se in/utgångsvolym på alla kanaler utan bara på det som går in i kort ett.

Tack på förhand

/Filip

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska testa att synca dem imorn när jag komemr till studion.

Fast då är ju det ju fortfarande ett problem eftersom jag bara kan komma in i kontrollpanelen i kort ett så då kan jag ju inte ställa in ngn.ting för kort två.

Men, men. Ska försöka mer imorn så återkomemr jag nog 🥰

/Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...