Jump to content
Annons

Stormeye - Phantom Pain


Perkules

Betyg  

6 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      2
    • 5
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Phantom Pain

ARTIST/GRUPP: Stormeye

GENRE: Hårdrock (tror jag)

LÅTLÄNGD: 5:48

KOMPOSITÖR: Undertecknad

PRODUCENT: Undertecknad

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: (mp3

STORLEK:

STATUS: Färdig (typ) demo

LÅTLÄNK: http://www.crave.nu/tempfiles/Phantom%20Pain.mp3

____

Hejsan! Vore tacksam för lite betyg och åsikter i stort och smått :-) /P

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😄 Ja, det får bli smått, inte för att jag inte gillar det jag hör utan för att jag har inga rättvisa högtalare att lyssna kritiskt med här där jag sitter (och när faen ska jag få tummen ur och göra något åt det problemet..?). Provade ett par mediokra lurar och det fattades lite diskanter och det brusade men som sagt de lurarna är mediokra så glöm det... Tror jag...

Gillar verkligen låten, grymt bra. Påminde lite om Maiden i introt men blev tusenfalt fräshare allteftersom. Bra, om än lite återhållsam sång. Jobba mer med det engelska uttalet och det hela blir verkligen mumma...

Mycket bra. Sparas.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

ÅÅÅÅHHHH vilken härlig låt!!!

Gillar ljudbilden, suverän uppbyggnad av låten och jag fastnade hjälplöst för "maiden partierna" (om du ursäktar uttrycket) vi bl a 1,50 och 2,40 samt den underbara nedtoningen av låten i slutet.

Enda som jag saknar är som föregående talare skrev, lite mer riv i sången.

Fixar du detta blir det en solklar femma, men i nuläget satte jag en fyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker sången är kanon. Och stämmer bara in med de andras beröm.

Det jag kan känna lite är att den odistade gitarren kan behöva någon effekt så den inte hamnar "up front" - alltså den låter "för tydlig" medan resten av låten smälter in i varandra. Kanske bara jag som tycker det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, och stort tack för allt beröm! Jag är själv inte helt nöjd med det elektroakustiska ljudet under verserna (gick någon gång så långt att jag funderade på att byta ut de gitarrerna mot enbart bas och någon pad), men vi får se vad jag kan hitta på.

Tyvärr får ni kanske dock leva med ett lite "norrländskt" engelskt uttal till dess jag får möjlighet att träna in ett bättre uttal 🙂

Fler kommentarer, tack!

/ P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...