Jump to content
Annons

Rookie, Startkit för skivbolag


Caparison

Recommended Posts

Annons

Rookie, heter det.

Ja du, jag köpte den där skivan... kostade typ 600 tror jag. Det är den sämsta skit jag någonsin lagt mina pengar på! Det är verkligen en produkt/några personer som tar tillfället i akt för att tjäna en massa kr på oss som inte har så där super stor koll. Köp den inte!!!!!!!!!!!!!!! Jag är grymt besviken och dessutom förbannad på den där skiten!

Den innehåller 1: Avtalsmallar, (inget jag har användning av när jag ger ut min egen musik) Kanske är det här det enda värdefulla på cd'n?

2, kalkylmall, du gör en bättre kalkylmall i exel på några minuter. Eller varför inte bara räkna i huvudet, så pass enkel är den fantastiska mallen!

3, Royaltymallar, kanske också något att ha, ger ut mig själv...

4, Etikettmall för cd, ytterligare en helt onödig grej eftersom man får mallar från tryckeriet gratis, varför betala 600 spänn för dem? De är knappt funktionsdugliga om inte jag minns fel...

5, Omslagsmall, en kvadrat som är 12x12, hur jävla svårt kan det bli? Och loggorna tar 0,5 sek beroende på uppkoppling att söka efter på nätet.

6, De 100 viktigaste adresserna i branschen... och nu börjar innehållet spåra ur totalt. Varför skulle jag som ska starta eget skivbolag vilja ha 15 adresser till andra skivbolag? Det kanske handlar om 5 - 10 adresser som du har användning av, men det är inget unikt, det är bara att söka efter adresserna på nätet!

7, Blanketter, lika här, de laddar du ner från tex stim...

8, Så funkar det, här är en punkt som jag hade stora förväntningar på... hoppsan det är Mr Lunkans minnesanteckningar från en föreläsning som presenteras i PowerPoint. Helt tok knasigt, hur fan kan man lägga ut det i punktformer, det blir således ganska obegripligt utan att ha varit på föreläsningen.

9, tillgång till hemsidan nyhetsbrev etc, har fått ett mail sedan jag köpte cd'n för över ett år sen, wow!

10, nödvändiga program... lite demos av exel o PowerPoint etc, (Officepaketet)

Layouten och användarvänligheten på skivan är dessutom en mardröm...

Så grymt besviken...

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

enda anledning till att ha eget företag är ju att kunna dra momsen!

Ge ut skivorna själv, kontakta ncb och bli medlem i Stim. Anmäl alla nya låtar du gör online.

Sälja skivor på spelningar du har

Skicka till radiostationer

Skaffa bungalow på mallorca och lev i sol och värme året om. (Åk bara hem på Jul/Nyår + under sommaren några månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

enda anledning till att ha eget företag är ju att kunna dra momsen!

Ge ut skivorna själv, kontakta ncb och bli medlem i Stim. Anmäl alla nya låtar du gör online.

Sälja skivor på spelningar du har

Skicka till radiostationer

Skaffa bungalow på mallorca och lev i sol och värme året om. (Åk bara hem på Jul/Nyår + under sommaren några månader.

Ska du dra av momsen vid inköp så gäller det ju att du inte säljer skivorna svart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så funkar det, här är en punkt som jag hade stora förväntningar på... hoppsan det är Mr Lunkans minnesanteckningar från en föreläsning som presenteras i PowerPoint. Helt tok knasigt, hur fan kan man lägga ut det i punktformer, det blir således ganska obegripligt utan att ha varit på föreläsningen.

Jag har sett en föreläsning med honom. Det var 45 minuter slöseri med min tid. 😲

Karlns bästa tips för att lyckas inom musikbranschen?

1. Kolla upp att firmanamnet är ledigt som domännamn innan du registrerar firmanamnet hos PRV.

2. Gå med i ett företagsnätverk för småföretagare inom musikområde. '

😳

Behöver jag tillägga att eleverna satt som fågelholkar? Vi trodde inte att det var sant. Lärarna i Piteå generade försökte få honom att börja prata om nåt relevant, som t.ex. vad han hade gjort under sin tid på Virgin - men det hjälpte inte. Han snurrade in på hemsidor igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...