Jump to content
Annons

Martin Ekman - Hanging on


Recommended Posts

LÅTNAMN: Hanging on

ARTIST/GRUPP: Martin Ekman

GENRE: Pop/singer/songwriter/country

KOMPOSITÖR: Martin Ekman

PRODUCENT: Martin Ekman & Henrik Åström

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,03 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: www.myspace.com/martinekman

Har inte varit så aktiv här på ett tag, men nu är jag tillbaka. Jag har spelat in lite låtar i sommar och det vore jättekul att få höra vad ni tycker. Gärna lite tips och så! Funderar på att släppa en skiva nån dag om man orkar och har tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu är ju ljudkvaliten på Myspace inte den bästa och det är svårt att höra nyanser, men det låter som att mixningen fungerar fint. Underbart att du/ni har hållit er ifrån autotune. Men sången glider aningens för mycket vid 1.08. Annars fungerar sången fint.

Är lite osäker på pianokompet vid 0:29 och 0.39. Gillar stämningen i musiken och både form och instrumentering är i övrigt riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Riktigt, riktigt bra låtar detta!!! "Wonderful life" blev min favorit, även fast det inte var det du ville att vi skulle lyssna på.

Hangin On är en gedigen insats, men jag trivs bättre i de andra alstren när det låter mindre country. Det låter mer unikt och eget då liksom. Detta är mina tankar, och man ska ju så klart inte hänga upp sig så mycket på vad en individ anser.

Ljudbilden är som sagt klurig att få grepp om på Myspace, men det låter helt ok som jag kan höra. Men, jag tycker det låter lite luddigt på sina håll och det är här jag undrar om det är kodningen eller den faktiska mixen. Speciellt sången tycker jag har en speciell känsla av ludd och "boomy". När tjejen sjunger låter det mer luftigt vilket får mig att misstänka mikrofonen, kanske det är en dynamisk variant? Jag menar alltså soundet på sången, utförandet är kalas.

Vore kul och höra med bättre upplösning på filerna, helt klart.

Hur som haver, tack för skön lyssning. Du har en grym talang för låtskrivande tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Det här kändes skönt äkta, intimt, uppriktigt, med mycket sköna harmonier o melodier. Bra (mycket) sång, bra mixar som verkligen passar o lyfter fram låtarna. Bra arr o instrumentering i all sin enkelhet.

We will never know blev snabbt favoriten.

Mycket imponerande! Det här måste ju kunna bli skivkontrakt. Hatten av!

Om man vill ladda ner bättre versioner än 96kbps, vart vänder man sig då?

Edit: hoppsan, såg nu att det var låten hanging on du ville ha kommentarer på...

den tar sin plats bland de andra, men personligen tycker jag mer om wonderful life o nämnd ovan. kvalitetsmässigt är det lika bra tycker jag.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Tar mig friheten att ge lite kritik på "We will never know" också som är en riktigt bra låt med fantastisk stämning. Jag undrar om inte den skulle kunna lyftas några snäpp med även stundtals gitarrspel och inte bara komp. Det är i mitt tycke lite identitetslöst, även om det iofs har en poäng.

By the way, du har väl inte missat tråden Vilka här är reggade på Myspace?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...