Florian le Sage Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 (redigerat) Kom just på en annan historia från 80-talet berättad av säker källa: REO Speedwagon (för er som känner till dom) som rockade på rätt ösigt på 70-talet men som skulle göra en sorts comeback/nytändning/anpassning i början på 80´ hade inte fått någon budget (konstigt nog...) så de fick låna en studio på nätterna då städaren var där och låste upp, gjorde ett gäng låtar-demos som hade den rätta känslan...gick med dom till skivbolaget som sa ja---kör på---fullproduktion+budget-OK! Slutresultatet lät platt och dött enl. sägnen så de använde demolåtarna istället, med viss putsning, de hade den rätta energin...sant eller ej??? (skivan HI-INFIDELTY med flera hits,den är bra) Historien lär oss en viktig sak, och det är att det inte behöver bli bättre i fullskaliga termer bara för sakens skull, det som mest påverkar ett gott resultat är givetvis miljön och känslan den förmedlar, samt gruppens/artistens och producentens kemi! Jag har besökt många studios i mina dagar, få känner man sig riktigt bekväm i kan jag säga, detta är oerhört viktigt, må det stå grejor+inredning för miljoner men finns inte den rätta atmosfären så... Besök min hemsida eller bättre gör ett studio-besök någon gång, ni som allvarligt planerar en studio i full skala, det är inspirerande, jag har ju själv fått uppslag ifrån de studios som jag gillat/besökt!!! 😉 Redigerat 3 september 2006 av Florian le Sage
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.