Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har installerat mitt nya M-audio 2496 och enligt enhetshanteraren i Windows så ska saker vara friden och fröjden.

Mitt gamla kort måste sitta i en vecka till vilket tycks krångla till saker. När jag öppnade Cubase och tänkte börja leka med det nya kortet använder Cubase sig bara av det gamla (SB Live) och jag kan inte hitta vart jag kan byta till mitt nya kort för alla häftiga "inputs" jag tänkt göra ikväll.

I de menyer jag rantat runt i hittar jag bara SB-kortet och ingen möjlighet till att byta till M-audio-kortet. Hur ska jag göra.

Jag postar gärna screens om det kan underlätta.

EDIT:

Funderade på om det är windowsinställningarna jag ska pilla med? Hur som helst ser det ut såhär i ljudinställningarna just nu. Ska jag pilla här? I så fall, vad ska jag välja i drop down-menyn?

stok.jpg

Redigerat av danieel
Annons
Postat

Har du installerat ASIO drivisar också då? 😏

Det är dom du ska använda så ska det dyka upp i Cubase sen. 😏

Postat
Har du installerat ASIO drivisar också då? 😏

Det är dom du ska använda så ska det dyka upp i Cubase sen. 😏

Jo, jag hade gjort det. Men trots att jag var helt säker på att jag vevat runt i varenda Cubase-meny visade det sig att jag hade (iallafall) en kvar. Det löste biffen.

Nu blir de trummor hela natten lång!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.