Jump to content
Annons

The Eversound


Sätt betyg  

4 röster

  1. 1. Sätt betyg

    • 5
      1
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

Hej allihop. Har inte varit så aktiv i detta forum, men har varit medlem ganska länge. Har efter några torra år knåpat ihop ett demo och vill gärna få lite feedback.

LÅTNAMN: 1 - I see you, 2 - In between, 3 - Deep down

ARTIST/GRUPP: The Eversound

GENRE: Pop/rock/alternativ

LÅTLÄNGD: 5:30, 3:14, 5:12

KOMPOSITÖR: Morgan Gredåker

PRODUCENT: Morgan Gredåker

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005-2006

FORMAT: WMA

STORLEK: ca 10mb/låt

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

http://goto.glocalnet.net/eversound2/songs2/I_see_you.wma

http://goto.glocalnet.net/eversound2/songs2/in_between.wma

http://goto.glocalnet.net/eversound2/songs2/deep_down.wma

Ni får gärna passa på att ge mig några råd om var jag tar vägen med musiken...

Skicka runt demos till skivbolag, är det någon idé? De säger ju alltid att de inte signar på demos, speciellt inte om de ensamma skrivbordsmusiker som jag. Ni som fått napp, hur gick ni tillväga?

Förlag, hur ska man närma sig dem? Ringa eller skicka demo?

Övrigt, vad gör man annars som osignad låtskrivare/artist? Skicka runt till tidningar och MP3 sidor? Vilka marknadsföringstrick har ni?

Mitt mål är att få ut min musik så mycket som möjligt på ett eller annat sätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

bryt ner din ditt inlägg till flera och dela upp dina frågor. demoforumet är för att diskutera och få feedback på demos.

ägna någon timme till att lyssna och kommentera andras demos innan du postar egna så ökar chansen att någon vill lyssna och kommentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Itzhak

Du har rätt, men samtidigt så lyssnar jag mycket på andras låtar, men kommenterar lite, har oftast inte så mycket att komma med eftersom det alltid verkar finnas så många begåvade producenter redan på forumet 😉 Så det är inte av lathet och ointresse utan mer att jag inte har så mycket att komma med... Jag förväntar mig inga svar, men det vore kul att få.

Jag tycker följdfrågorna passar himla bra ihop med denna tråd eftersom jag inte då endast får generella råd utan mer specifika råd för de låtarna jag lagt upp... Men jag kanske har fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och lyssnar på jobbet så finliret får någon annan stå för. "I see you" är låååång och så även "Deep down". "In beetween" kändes som titeln och tycker att det inte händer särskilt mycket i den låten.

Kanske mina högtalare men i "I see you" låter det lite falskt vid 1:12-16 i sången? Tycker att "Deep down" domineras alltför mycket av pianot som lägger ackord, gillar stämman som tjejen sjunger.

Låtarna i sig låter lite blandning av new age och Pink Floyd, du har ett eget sound - kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och lyssnar på jobbet så finliret får någon annan stå för. "I see you" är låååång och så även "Deep down". "In beetween" kändes som titeln och tycker att det inte händer särskilt mycket i den låten.

Kanske mina högtalare men i "I see you" låter det lite falskt vid 1:12-16 i sången? Tycker att "Deep down" domineras alltför mycket av pianot som lägger ackord, gillar stämman som tjejen sjunger.

Låtarna i sig låter lite blandning av new age och Pink Floyd, du har ett eget sound - kul.

Jaha, var ska jag börja, kanske med ett tack för inlägget. Känner mig nästan sågad här 😆 , men det är väl sånt man får ta... Falsksång kan man nog hitta på fler ställen i låtarna. Jag är inte någon speciellt skolad/rutinerad sångare... Jag själv gillar långa låtar...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har ingen bra lyssning där jag är nu så ljud överlåter jag till nån som känner sig manad...

"I see you" - Jäkligt schysst låt egentligen fast den lyfter aldrig riktigt tycker jag, mest på grund av produktionen. Ett lite annorlunda (tajtare) trumljud och ett helt annat basljud, kanske lätt distat, skulle lyfta tycker jag. Du har så mycket grejer fullt utpanorerat att trummorna inte behöver vara så stora. Komprimera dom och centrera lite är mitt tips. En liten grej som du slarvat lite med är de korta partierna innan refrängerna. Det är en bra idé men draget saknas lite...

"In between" - Också bra faktiskt. Bra låt, soft utan att vara tradig, men breaket nånstans vid 02:17 förstör en hel del...framför allt trumfillet men också att det inte händer nåt extra alls. Tar bort en del av effekten som kunde ha blivit...

Sista låten gillade inte mina mediaspelare så den kan jag inte kommentera 🙁

Känn dig inte sågad, man måste ju kommentera det som är mindre bra. Kan inte sitta och tycka till om varenda pålägg som är ok liksom 🙂 Tycker allt som allt att det är en jäkligt schysst demo. Eget sound är ovanligt, kör på! 🙂

Angående de andra frågorna du har så fungerar sökfunktionen i forumet alldeles utmärkt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen bra lyssning där jag är nu så ljud överlåter jag till nån som känner sig manad...

"I see you" - Jäkligt schysst låt egentligen fast den lyfter aldrig riktigt tycker jag, mest på grund av produktionen. Ett lite annorlunda (tajtare) trumljud och ett helt annat basljud, kanske lätt distat, skulle lyfta tycker jag. Du har så mycket grejer fullt utpanorerat att trummorna inte behöver vara så stora. Komprimera dom och centrera lite är mitt tips. En liten grej som du slarvat lite med är de korta partierna innan refrängerna. Det är en bra idé men draget saknas lite...

"In between" - Också bra faktiskt. Bra låt, soft utan att vara tradig, men breaket nånstans vid 02:17 förstör en hel del...framför allt trumfillet men också att det inte händer nåt extra alls. Tar bort en del av effekten som kunde ha blivit...

Sista låten gillade inte mina mediaspelare så den kan jag inte kommentera  🙂

Känn dig inte sågad, man måste ju kommentera det som är mindre bra. Kan inte sitta och tycka till om varenda pålägg som är ok liksom  🙂  Tycker allt som allt att det är en jäkligt schysst demo. Eget sound är ovanligt, kör på!  🙂

Angående de andra frågorna du har så fungerar sökfunktionen i forumet alldeles utmärkt  😄

Hej Bullfrog

Tack för kommentarerna.

Ska ta och testa några av de saker du föreslog. Kan hålla med om en del och en del inte. Trumljudet i "I see you" har jag faktiskt velat ha ett ett mer poppigt trumljud i men har inte lyckats få till det. Men jag ska testa att komprimera det mera. Bryggan till refrängen kan också "hottas" till lite så att det bygger upp energin till refrängen.

"In between" tycker jag själv är bra som den är. Det kommer ju ett piano "solo" efter vilket gör att dt händer något efter breaket. Trumfillet är meningen att det ska låta jazzigt (är gammal trummis själv...)

Känner mig inte sågad, bara mer inspirerad till förbättringar. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...