Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
och vad tycker du om det?

Jag tycker det passar mig mycket bra men andra föredrar tex EZ Drummer så det beror lite på hur man vill arbeta!

Jag diggar GA pga att man kan lira med till låtarna.

För att enkelt göra en jämförelse så kan man säga att i tradionella trumprogram talar man om för "trummisen" exakt hur denne skall spela medans i GA så är det mer som om man står framför en trummis i replokalen och säger -Här vill jag att du gör ett utlägg o här vill jag att du halverar nån discotakt osv.

Sedan så bestämmer "trummisen" lite själv hur han exakt vill göra det du bestämmer.

Sedan kan man naturligtvis gå in i midifilerna o ändra, klippa, flytta osv så man kan få det exakt som man vill om man nu vill det.

Postat
funkar bra för mig som är nybörjare då kanske?

Det är väldigt enkelt att komma igång med!

Men många tror att det bara är o starta o så vips så har man en supertrummis på sin låt.

Det blir bra oavsett vilket men skall det bli riktigt bra sår får man pilla en del men o andra sidan så får man ju pilla lika mycket om man proggar trummor men kanske till ett pris av det inte svänger lika mycket (smaksak).

Jag vet att många tycker att GA har taniga ljud och det kan låta så när man solo lyssnar dem men i en mix sitter de som en smäck.

Jag har spelat in i många olika studior med flera duktiga tekniker och faktiskt när man suttit där o sololyssnat så låter trummljudet rätt blekt (även andra ljud). & faktiskt så låter GA så som dessa "bleka" trummor har låtit i dessa fall.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.