Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

är det någon som minns vad jag sade för en månad sedan typ...har någon möjligtvis läst blaskan SWEDEN ROCK MAGZINE på sistone (Juni numret) där det klart och tydligt framgår att herrarna inte fick bo på Grand Hotel etc...

vadan detta tänker ni..i intervjun står det att dom inte ville ha skövlande rockdårar etc på sitt hotell pga deras rykte...fel:

Jerry Leee Lewis hade proklamerat att han vägrade bo där om dom (L.Z.) skull få tillträde samtidigt...som sagt...vem fick veto??? pillerfantomen Mr. Crazy gick före såklart!!!

(jag + några till var där och hängde i dagar för att få en skymt av idolerna till ingen nytta...)

:rolleyes:

Annons
Postat

Jerry tålde visst inte "dessa långhåriga skrikande apor" som det stod i tidningarna vid den tiden...tyckte väl att de plankade all hederlig rock´n roll precis som alla i föregående generationer kommmer att tycka för alltid om nya uppstickare-en generationsfråga enl. mig...jag tål inte mycket av dagens alster eftersom jag har hört det förut-fast bättre i original,oftast...efterapningar och inflation i all oändlighet,that´s life in a world of trends!

😆

La in inlägget eftersom ovan nämnda tidning tog upp just Polar-vistelsen i en något mer djuplodande aspekt än någon någonsin tidigare gjort i ett reportage,konstigt nog, har dessutom träffat Leif Mases i London 1988 i dåvarande SOL-studio som J.Page ägde då och även jobbat paralellt med L. Östlund på Polar 1988 och på så vis fått annan trevlig inside-information för länge sedan om detta besök!!!

(de som var inblandade i produktionen av "In through the outdoor")...

Postat
vet ej...Leif Mases och Lennart Östlund som sagt...

Östlund är nog Far till sångaren i Treat.

Postat
Mer än jag vet...bor du i Yngsjö?

Där har jag tillbringat några barndomssomrar på Kastanjelund,kanonfint!!!

Bodde där i 7 år men har faktiskt flyttat nu men inte ändrat det här ännu.

Byggde en gigantisk studio där (235 m2, 5 o en halv m takhöjd) + toa, kök, hängairum).

Men känner att jag vill hellre sitta o pula med mitt eget musicerande en tid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.