Jump to content
Annons

Combinatorn...


pulka

Recommended Posts

Jo det är så här att jag ladda upp en auto lead split på combinatorn..och så är där två ljud som rullar hela tiden men jag skulle bara vilja ha de ena ett tag så att de andra ska liksom glida in i låten lite senare men de går inte att recorda eller nått får spel på d.

skuklle nån som är hightech på reason hjälpa mig..

mvh Pierre

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
de andra ska liksom glida in i låten lite senare

Fäll ut enheterna i Combinatorn. Högerklicka på mixern inuti combin och skapa ett midispår för mixern. Automatisera reglarna så att ljudet fadar in/ut eller mutas när du vill.

Alternativt, ändra Combinatorn i programmer. Lägg mixerns mute/fade på en av Combinatorns fyra programmerbara knapparna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag vet att det skall finnas ett sätt att få combinatorn att dra upp volymen på en ratt och ner på en annan samtidigt och att resultatet skulle bli väldigt bra kombinerat med en compressor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tja. Man kan ju ställa in en combiratt att styra två reglar på mixern, och sätta min och max normalt på en av dom, och inverterat på den andra. Antar jag.

Precis, och sen lägga på en compressor så ljudövergången blir jämnare

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...