Jump to content
Annons

syntpop på svenska


Recommended Posts

Grupp Bogarin System

Titel Paris

Kompositörer Erik Magnusson, Robert Almroth

Format WMA

Status, nästan färdig, behöver en slutmix, kanske

Hej!

Här vill jag presentera ett stycke musik jag gjort tillsammans med new romantic flykting i Köping. Musiken går i ratata/lustans lakejers stil, men innehåller även hel del gaydisco och europaromantik. Vi jobbar på flera låtar, och hoppas på attt få klart tre låtar till i sommar.

Vad tycks, är låten bra? Är texten för mycket Kinde? För mycket synt?

Robert Almroth

Paris.wma

Redigerat av staffan74
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte min genre kan jag börja med att säga. Texten är svår att höra, så den kan jag inte riktigt kommentera. Ett plus, ganska hook:ig refräng. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst låter det svensk 80-talssynth... 😳

Men FÖR mycket synth kan det väl inte bli...!?! 😳

Låten är helt ok! -Bra sång och det händer tillräckligt mycket saker för att hålla intresset uppe.

Lite dovt ljud dock, skulle tro att lite jobb med EQn vore på sin plats. Tryck upp diskanten lite grann både på sång och vissa synthar. Tycker att lågpassfiltergrejen vid ~1:20 känns lite abrupt och konstig, men smaken är ju som bekant som baken... 😄

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Sången skulle tycka om en limiter (inte kompressor) och sen volymen upp.

Filtreringen skulle kunna vara mindre abrupt, och den skulle gärna få byggas upp typ först till ett klimax, sen ner, och sakta upp igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Nja LL lät inte så här.. Wolgers hade tyngre syntar 😳 ! Får dock en viss känsla av Kinde a la 1990 "Åkersberga"..men lyft fram rösten..jag hör den knappt! o lägg sen på en sensuell kvinna på kören!..I övrigt bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Visst påminner det om Lustans. Det där med låg sångröst var något som tidiga Page envisades med. Kanske hör till genren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysko intro....

Sången hörs inte alls, men det har ni väl hajjat nu?

Gillar inte trumljuden. Låter som om de tillhär något samplingsbib för techno hämtat i reason, snarare än New Romantic.

Vid 1.16 händer något, är det planerat? Jag tycker i vilket fall inte att det känns som om det hör dit.

Catchigt och kul att det finns de som fortfarande gör sådan musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...