Jump to content
Annons

Joey - Wrong side of town


Recommended Posts

LÅTNAMN: Wrong side of town

ARTIST/GRUPP: Joey

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 3.03

KOMPOSITÖR: Joey

PRODUCENT: Joey

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.2

STATUS: nästan färdig, men behöver hjälp

Här kommer en dänga som jag spelade in i helgen. Texten är just nu på engelska, men ska inom kort bytas till svenska.

Jag har dock ett problem: Jag vet inte riktigt hur jag ska få refrängen att lyfta. Kan ni ge mig lite feedback/kommentarer på själva låten samt lite hjälp kring hur jag ska få fram refrängen.

Hygglo!

Wrong_side_of_town.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Försök få mer tryck i trummorna. Höj B3:an. Lägg stämmor och dubba sången.

Var du förkyld när du sjöng in?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag var förkyld....hörs det så mycket :rolleyes:

Tanken är att jag ska lägga fler stämmor när jag sjunger in den svenska texten, så det kommer.

Vad tror ni om att lägga lite hängande elgitarrer i refrängen, istället för att de följer acken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag var förkyld....hörs det så mycket :rolleyes:

Tanken är att jag ska lägga fler stämmor när jag sjunger in den svenska texten, så det kommer.

Vad tror ni om att lägga lite hängande elgitarrer i refrängen, istället för att de följer acken?

Japp, det hörs att du är förkyld.

Stämmor är najs!

Jo, testa att lägga hängande guror. Men du kan ju även höja B3:an. Eller vad du nu har i bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att riffet känns igen från nånstans...eller har jag bara kört runt låten för många gånger...?

Reffen å vers skiljer inte så mycket. Samma riff, samma trumkomp. Lite fetare ljud på refrängen bara, är väl den där synten bakgrunden.

Kanske riffet skulle skilja ut sig lite i reffen. Eller trumkompet annorlunda. Eller också lägger man in ett stick efter andra refrängen som skiljer ut sig en del för att bygga upp för det avslutande refrängcrescendot! Många "eller" vart det.

Det enda som inte är grundriffet är det lilla korta sticket innan reffen å det e ju iofs bra att det bygger upp innan refrängen.

Eller (igen), låten bygger ju mycket på grundriffet. Det är nog så att man börjar med det och har det i refrängen, så har man ett annat riff i versen. Sitter här å lyssnar lite på Living After Midnight med gamla Judas. Lite som dom bygger upp den låten...

Just ideas!

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...